• Regeln für den Video-Bereich:

    In den Börsenbereich gehören nur Angebote die bereits den Allgemeinen Regeln entsprechen.

    Einteilung

    - Folgende Formate gehören in die angegeben Bereiche:
    - Filme: Encodierte Filme von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format DivX, XviD und x264.
    - DVD: Filme im Format DVD5, DVD9 und HD2DVD.
    - HD: Encodierte Filme mit der Auflösung 720p oder darüber von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format x264.
    - 3D: Encodierte Filme von BluRay, die in einem 3D Format vorliegen. Dies gilt auch für Dokus, Animation usw.
    - Serien: Cartoon/Zeichentrick, Anime, Tutorials, Dokumentationen, Konzerte/Musik, Sonstiges sind demnach in die entsprechenden Bereiche einzuordnen, auch wenn sie beispielsweise im High Definition-Format oder als DVD5/DVD9/HD2DVD vorliegen. Ausnahme 3D.
    - Bereich Englisch: Englische Releases gehören immer in diesen Bereich.
    - Bereich Talk: Der Bereich, in dem über die Releases diskutiert werden kann, darf, soll und erwünscht ist.


    Angebot/Beitrag erstellen

    - Ein Beitrag darf erst dann erstellt werden, wenn der Upload bei mindestens einem OCH komplett ist. Platzhalter sind untersagt.
    - Bei einem Scenerelease hat der Threadtitel ausschließlich aus dem originalen, unveränderten Releasenamen zu bestehen. Es dürfen keine Veränderungen wie z.B. Sterne, kleine Buchstaben o.ä. vorgenommen werden. Ausnahme Serienbörse:
    - Bei einem Sammelthread für eine Staffel entfällt aus dem Releasename natürlich der Name der Folge. Beispiel: Die Simpsons S21 German DVDRip XviD - ITG
    - Dementsprechend sind also u.a. verboten: Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist.

    Aufbau des Angebots und Threadtitel

    Der Titel nach folgendem Muster erstellt zu werden. <Name> [3D] [Staffel] [German] <Jahr> <Tonspur> [DL] [Auflösung] <Quelle> <Codec> - <Group>
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 DVDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL BDRip x264 - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 AC3 DL BDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL 1080p BluRay x264 iND
    Beispiel: Die Simpsons S01 German AC3 DVDRip XviD iND
    Beispiel: Die Simpsons S20 German AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: Sword Art Online II Ger Sub 2014 AAC 1080p WEBRip x264 - peppermint
    Entsprechend sind also u.a. verboten: Sonderzeichen wie Klammern, Sterne, Ausrufezeichen, Unterstriche, Anführungszeichen / Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist
    Ausnahmen hiervon können in den Bereichen geregelt sein.

    Die Beiträge sollen wie folgt aufgebaut werden:
    Überschrift entspricht dem Threadtitel
    Cover
    kurze Inhaltsbeschreibung
    Format, Größe, Dauer sind gut lesbar für Downloader außerhalb des Spoilers zu vermerken
    Nfo sind immer Anzugeben und selbige immer im Spoiler in Textform.
    Sind keine Nfo vorhanden z.B. Eigenpublikationen, sind im Spoiler folgende Dateiinformationen zusätzlich anzugeben :
    Quelle
    Video (Auflösung und Bitrate)
    Ton (Sprache, Format und Bitrate der einzelnen Spuren)
    Untertitel (sofern vorhanden)
    Hosterangabe in Textform außerhalb eines Spoiler mit allen enthaltenen Hostern.
    Bei SD kann auf diese zusätzlichen Dateiinformationen verzichtet werden.

    Alle benötigten Passwörter sind, sofern vorhanden, in Textform im Angebot anzugeben.
    Spoiler im Spoiler mit Kommentaren :"Schon Bedankt?" sind unerwünscht.


    Releases

    - Sind Retail-Release verfügbar, sind alle anderen Variationen untersagt. Ausnahmen: Alle deutschen Retail-Release sind CUT, in diesem Fall sind dubbed UNCUT-Release zulässig.
    - Im Serien-Bereich gilt speziell: Wenn ein Retail vor Abschluss einer laufenden Staffel erscheint, darf diese Staffel noch zu Ende gebracht werden.62
    - Gleiche Releases sind unbedingt zusammenzufassen. Das bedeutet, es ist zwingend erforderlich, vor dem Erstellen eines Themas per Suchfunktion zu überprüfen, ob bereits ein Beitrag mit demselben Release besteht. Ist dies der Fall, ist der bereits vorhandene Beitrag zu verwenden.
    - P2P und Scene Releases dürfen nicht verändert oder gar unter einem iND Tag eingestellt werden.


    Support, Diskussionen und Suche

    - Supportanfragen sind entweder per PN oder im Bereich Talk zu stellen.
    - Diskussionen und Bewertungen sind im Talk Bereich zu führen. Fragen an die Uploader haben ausschließlich via PN zu erfolgen, und sind in den Angeboten untersagt.
    - Anfragen zu Upload-Wünschen sind nur im Bereich Suche Video erlaubt. Antworten dürfen nur auf Angebote von MyBoerse.bz verlinkt werden.


    Verbote

    - Untersagt sind mehrere Formate in einem einzigen Angebotsthread, wie beispielsweise das gleichzeitige Anbieten von DivX/XviD, 720p und 1080p in einem Thread. Pro Format, Release und Auflösung ist ein eigener Thread zu eröffnen.
    - Grundsätzlich ebenso verboten sind Dupes. Uploader haben sich an geeigneter Stelle darüber zu informieren, ob es sich bei einem Release um ein Dupe handelt.
    - Gefakte, nur teilweise lauffähige oder unvollständige Angebote sind untersagt. Dies gilt auch für eigene Publikationen, die augenscheinlich nicht selbst von z.B. einer DVD gerippt wurden. Laufende Serien, bei denen noch nicht alle Folgen verfügbar sind, dürfen erstellt und regelmäßig geupdatet werden.
    - Untersagt sind Angebote, welche nur und ausschließlich in einer anderen Sprache als deutsch oder englisch vorliegen. Ausnahmen sind VORHER mit den Moderatoren zu klären.


    Verstoß gegen die Regeln

    - Angebote oder Beiträge, die gegen die Forenregeln verstoßen, sind über den "Melden"-Button im Beitrag zu melden.
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Englische Tutorials

Capture One Pro - vom Einsteiger zum Experten

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Capture One Pro - vom Einsteiger zum Experten
Video: .mp4 (1280x720, 30 fps(r)) | Audio: aac, 44100 Hz, 2ch | Size: 10.5 GB
Genre: eLearning Video | Duration: 64 lectures (9 hour, 52 mins) | Language: Deutsch



Schritt für Schritt zur professionellen RAW-Entwicklung



What you'll learn
Was ist ein RAW-Konverter?
Was unterscheidet Sitzungen von Katalogen?
Alles über die Arbeitsumgebung, Register und Werkzeuge
Automatische Anpassung
Alben, intelligente Alben, Projekte, Sammlungen und Favoriten
Bildimport
Bildexport
Backups
Was sind Histogramme und was sagen sie mir?
Belichtung, Kontrast, Klarheit und Struktur
HDR-Werkzeug und echtes HDR
Tonwerte und Kurven einstellen
Farben korrigieren und manipulieren
Schwarzweißbilder entwickeln
Zuschneiden, drehen und spiegeln
Trapezkorrektur
Schärfung und Rauschreduzierung
Fleckentfernung und Retusche
Lokale Anpassungen, Pinsel, Ebenen und Masken
Stile und Stilpinsel
Schlüsselwörter
Bilder mit externen Programmen bearbeiten
Requirements
Keine Vorkenntnisse erforderlich. Der Kurs führt von Grund auf in die Arbeit mit Capture One ein.

Description
Mein Name ist Markus Wäger. Ich bin Autor und Dozent für Fotografie und Gestaltung und habe Bücher über Photoshop, InDesign, Grafikdesign, Fotografie, Kameras und Farbe geschrieben - viele waren oder sind Bestseller in ihrem Bereich. Mit Capture One arbeite ich seit 2009 und habe Einsteiger wie auch Experten in der Anwendung unterrichtet. Dieser Kurs überträgt meinen Offline-Unterricht in die Online-Welt.
Du erfährst hier alles Wissenswerte über Benutzeroberfläche und Arbeitsumgebung, Register und Werkzeuge, was eine Sitzung ist und was sie von einem Katalog unterschiedet, welche Vor- und Nachteile beides hat, alles rund um Import und Export, du lernst Histogramme zu verstehen und zu interpretieren, was es über Belichtung, Kontrast, Klarheit, Struktur und HDR zu wissen gibt, Einstellungen und Auswirkungen von Tonwerten und Kurven, es gibt einen Abschnitt über Farbkorrekturen und Farbmanipulationen, ich zeige den Umgang mit den Werkzeugen für das Zuschneiden, Drehen und die Trapezkorrektur ebenso, wie mit Rauschreduzierung, Schärfung und Fleckentfernung, sowie lokalen Anpassungen mit Ebenen, Masken, Pinseln und Retuschewerkzeugen. Das letzte Kapitel nimmt sich schließlich noch Stilen, Voreinstellungen und Schlüsselwörtern an.
Natürlich kann ein Kurs kaum absolut jede Funktion eines so umfangreichen Programmes wie Capture One Pro beschreiben. Einiges ist so speziell, dass es für kaum einen Anwender von Bedeutung ist, manches würde dermaßen ins »klein klein« hineinführen, dass es die Geduld der Zuseher:innen mehr strapazieren würde, als es für sie von Nutzen wäre. Abgesehen von einigen Details habe ich außerdem das Thema tethered Shooting ausgespart, bei dem die Kamera via Kabel oder Bluetooth mit Capture One verbunden wird, sich vom Programm aus steuern lässt und Aufnahmen direkt auf den Computer übertragen werden. Das liegt nicht zuletzt daran, dass Capture One diese Funktion für meine Kameras nicht unterstützt. Da das Thema aber ohnehin nur für die wenigsten Anwender von Bedeutung sein wird, sollte es den Nutzen des Lehrgangs nicht schmälern.
Eine detaillierte Auflistung aller Themen die in den Lektionen des Kurses besprochen werden findest du auf der Kurs-Landing-Page unter Kursbeschreibung. Bei den jeweiligen Stichworten erfährst du auch in welchen Lektionen das Thema erklärt wird. Eine direkte verlinkung zwischen Thema und Lektion erlaubt Udemy leider nicht.
Ich habe mir für diesen Kurs auch die Mühe gemacht Untertitel zu erstellen, um den Kurs barrierefrei zu machen. Aktivieren kannst du die Untertitel über das CC-Icon, wo du neben Deutsch auch Übersetzungen in Englisch, Portugiesisch und Spanisch findest.
Auch wer Untertitel an und für sich nicht benötigt oder nutzen möchte, kann einen Nutzen daraus ziehen: Wenn du auf das Notizblatt-Icon klickst werden die Untertitel als Transkript eingeblendet, so dass du mit der Suchen-Funktion deines Browsers rasch die Stelle im Video findest, an der der Begriff vorkommt. Zusammen mit dem Stichwortverzeichnis auf der Landing-Page kannst du den Kurs somit nicht nur zum Lernen, sondern auch effizient zum Nachschlagen nutzen.
Für all jene, die nicht Deutsch sprechen und in Betracht ziehen am Kurs auf Basis der übersetzten Transkiptionen teilzunehmen, sei erwähnt, dass es sich um automatische Übersetzungen handelt und ich deren Qualität nicht beurteilen kann. Ich empfehle deshalb erst anhand der sechs kostenlosen Vorschau-Videos zu prüfen, ob sie geeignet sind Nutzen aus dem Lehrgang zu ziehen.
So viel zur Beschreibung meines Kurses »Capture One Pro - vom Einsteiger zum Experten«. Ich hoffe sie hat dich neugierig gemacht und lade dich ein mit ihm Schritt für Schritt die professionelle RAW-Entwicklung mit dem Programm zu erlernen. Sollten im Verlauf des Kurses Fragen auftreten, bitte ich dich sie über die Kommentar-Funktionen zu stellen - ich werde mich bemühen zeitnah zu antworten. Konstruktive Kritik ist stets willkommen. Mein Ziel mit dem Kurs ist es dir den Umgang mit dem RAW-Konverter verständlich näher zu bringen und sowohl deine Arbeitseffizienz als auch die Qualität deiner Arbeiten zu verbessern und natürlich auch, dass du gerne eine gute Bewertung dafür abgibst.
Ich wünsche dir nun viel Vergnügen und einen großartigen Lernerfolg.
Tasten
CMD/ STRG: CMD = Command am Mac; STRG = Steuerung unter Windows (CTRL = Control auf einer Schweizer Tastatur)
Shift (in Illustrator Umschalt genannt)
Alt (am Mac auch Option)
Übersicht
8 Bit, 16 Bit: Lektion 14
100-%-Ansicht: Lektion 14, 16, 50, 51
Adobe-RGB: Lektion 14
Airbrush: Lektion 54
Album: Lektion 11, 20
Angepasst ohne Komposition: Lektion 28, 45
Anpassungen übernehmen: Lektion 10, 18, 45
Anpassungen kopieren und einfügen: Lektion 28, 37, 45
Anpassungsebene: Lektion 53, 54, 55, 56, 59
Arbeitsumgebung: Lektion 7
Arbeitsumgebung aktualisieren: Lektion 11
Auflösung: Lektion 14, 46
Aufnahmedatum: Lektion 19
Aufnahmeordner: Lektion 14, 29
Auftragsname: Lektion 10, 15, 26
Ausgabeordner: Lektion 14
Ausgewählte bearbeiten: Lektion 12
Auswahl-Werkzeug: Lektion 16
Auswahl aufheben: Lektion 35
Auszoomen: Lektion 14
Automatisch anpassen: Lektion 9
Automatisch anpassen bei Bildimport: Lektion 10
Automatisch drehen: Lektion 9, 29
Automatisch umbenennen: Lektion 10
Automatische Auswahl: Lektion 28
Automatische Maskierung: Lektion 53, 54, 55
Backup: Lektion 10, 21, 22
Basismerkmale: Lektion 31
Bearbeiten mit: Lektion 28
Belichtung: Lektion 9, 32, 37
Belichtungskontrolle: Lektion 29
Belichtungswarnung: Lektion 30, 32, 35, 36
Belichtungs-Werkzeug: Lektion 32
Benennung: Lektion 10
Benutzer-Ordner: Lektion 8
Benutzersammlung: Lektion 19, 20
Bestehende Anpassungen übernehmen: Lektion 10
Betrachtungsabstand: Lektion 16
Bibliothek: Lektion 11, 19, 20
Bildauflösung: Lektion 14
Bildbearbeitungsprogramm: Lektion 1
Bilddatum: Lektion 26
Bildexport: Lektion 14, 15
Bildimport: Lektion 10
Bildname: Lektioon 15
Bildrauschen: Lektion 16, 24, 28, 32, 50, 51
Bildschirmausgabe: Lektion 14, 16
Bewertung: Lektion 12
Bittiefe: Lektion 14, 32
Browser: Lektion 5, 13
Cache-Ordner: Lektion 4
CaptureOne-Ordner: Lektion 4
Copyright-Vermerk: Lektion 10
DAM: Lektion 1
Dateiformat: Lektion 12
Datum: Lektion 19, 26
Deckkraft: Lektion 54, 58
Dehaze: Lektion 34, 53
Dem Katalog hinzufügen: Lektion 19
Details: Lektion 16
DNG: Lektion 28
DPI (Dots per Inch): Lektion 14
Drehen: Lektion 28, 29, 45, 46, 47
Drehen und einrasten: Lektion 47
Druck: Lektion 14, 16
Duplex: Lektion 45
Dynamikumfang: Lektion 14, 29
Ebene: Lektion 53, 58
Ebene auswählen: Lektion 55
Einstellungen: Lektion 21
Einstellungen kopieren und einfügen: Siehe Anpassungen .
Einstellung zurücksetzen: Lektion 16
Einzoomen: Lektion 14
EIP: Lektion 18
Engine: Lektion 31
Export, Format & Größe: Lektion 46
Exportieren: Lektion 14, 15, 18, 20
Exporteinstellungen: Lektion 16
Exportieren-Register: Lektion 15
Externer Datenträger: Lektion 11, 24
Fallende Linien: Lektion 48
Farbbalance: Lektion 43
Farbeditor, Basisdaten: Lektion 40, 53, 54, 59
Farbeditor, Erweitert: Lektion 41
Farbeditor, Hautton: Lektion 42
Farben angleichen: Lektion 44
Farbkanal: Lektion 39
Farbkorrektur: Lektion 35
Farbmarke: Lektion 12
Farbprofil: Lektion 14
Farbraum: Lektion 14
Farbtemperatur: Lektion 38
Farbtiefe: Lektion 14
Farbton: Lektion 38
Farbwertanzeigen-Werkzeug: Lektion 29, 32, 38, 39
Favorit: Lektion 11
Festplatte: Lektion 8, 11
Filmkorn: Lektion 45
Filmstreifen: Lektion 12
Filter: Lektion 12
Fleckentfernung: Lektion 52
Fluss: Lektion 54
Format: Lektion 14, 46
Freihanddrehen-Werkzeug: Lektion 47
Fujifilm: Lektion 31
Gesamtes Foto: Lektion 55
Gespeicherte Anpassungen: Lektion 45
Gerade-richten-Werkzeug: Lektion 29, 47
Glanz: Lektion 56
Gradationskurve: Siehe Kurve
Graukarte: Lektion 38
Graustufenmaske anzeigen: Lektion 54, 55
Größe: Lektion 54
Gruppe: Lektion 20
Handwerkzeug: Lektion 16, 37
Härte: Lektion 54
Hautglättung: Lektion 54, 56, 59
Helligkeit: Lektion 9, 29, 31, 32, 40
Helligkeitsabfall: Lektion 37
High Dynamic Range (HDR): Lektion 33, 37
Hilfslinien: Lektion 47
Hintergrund: Lektion 53
Hintergrund auswählen: Lektion 55
Hintergrundfarbe: Lektion 5, 23, 46
Histogramm: Lektion 29, 32, 34, 35, 36, 37, 38, 39
Histogramm-Werkzeug: Lektion 29
HDR: Lektion 33, 37
HDR-Werkzeug: Lektion 9, 29, 33, 37
ICC-Profil: Lektion 31
Im Finder/Explorer anzeigen: Lektion 14
Importieren: Lektion 10
In Bibliothek anzeigen: Lektion 11
In Katalog kopieren: Lektion 19, 21
Infos: Lektion 12, 19
Intelligentes Album: Lektion 11, 20
ISO-Empfindlichkeit: Lektion 28
JPEG: Lektion 14, 29
Kanalmodus: Lektion 35
Kante verfeinern: Lektion 55
Katalog: Lektion 11, 19, 28
Katalog reparieren: Lektion 22
Katalog überprüfen: Lektion 22
Katalogdatenbank: Lektion 21
Katalogsammlungen: Lektion 19
Kelvin: Lektion 38
Klarheit: Lektion 34, 37, 54
Klonmaske zeichnen: Lektion 57
Kippende Linien: Lektion 48
Komprimierung: Lektion 14
Kontrast: Lektion 9, 29, 31, 33, 34, 35, 36
Kontrastumfang: Lektion 29
Korn: Lektion 45
Kurve: Lektion 31
Kurve-Werkzeug: Lektion 29, 36, 39
Lichter: Lektion 29, 31, 33, 37
Lichthof: Lektion 51
Lichtwert: Lektion 29
Lokale Anpassungen: Lektion 53, 59
Löschen, Bilder: Lektion 4, 11
Luma: Lektion 36
Luminanzbereich: Lektion 56
LZW: Lektion 14
Mac: Lektion 2
Maske: Lektion 53, 54, 55, 56
Maske anzeigen: Lektion 54
Maske, Deckkraft: Lektion 56
Maske invertieren: Lektion 54
Maske nur beim Ziehen anzeigen: Lektion 54
Maske löschen: Lektion 53, 54, 57
Maske rastern: Lektion 53
Mehrfachansicht: Lektion 29, 32
Megapixel: Lektion 14
Metadaten: Lektion 10, 15
Monitor: Lektion 29
Motivkontrast: Lektion 29
Neue gefüllte Anpassungsebene: Lektion 54, 56
Neutralgrau: Lektion 39
Neue gefüllte Anpassungsebene: Lektion 54, 59
Neue Variante: Lektion 29
Neuer Katalog: Lektion 19
Normalisierung: Lektion 44
Objektivkorrektur: Lektion 37
Objektivprofil: Lektion 37
Öffnen mit: Lektion 14, 28
Offline-Bearbeitung: Lektion 24
Ordner: Lektion 19
Ordnehierarchie: Lektion 19
Ordner synchronisieren: Lektion 28
Ordner verschieben: Lektion 8, 25
Originaldatei: Lektion 14
Originaldateien exportieren: Lektion 18
Original fehlt: Lektion 14, 24
Panorama: Lektion 49
Papierkorb: Lektion 4, 12
Paketinhalt zeigen: Lektion 19
Perspektivenkorrektur: Lektion 48
Photoshop: Lektion 29
Pinsel: Lektion 53, 54
Pinsel mit Ebene: Lektion 54
Pixel: Lektion 14
PPI (Pixel per Inch): Lektion 14, 46
Profil: Lektion 31
Processing Engine: Lektion 31
Projekt: Lektion 20
Proof-Rand: Lektion 5, 12, 23
Proof nach Verarbeitungsvorgabe: Lektion 16, 17
Prozent der Diagonale: Lektion 16
PSD: Lektion 14
Quick-Proof Vorschaugröße: Lektion 14
Radierer: Lektion 53, 54, 57
Radierer mit Pinsel: Lektion 54
Radius, Luminanzereich: Lektion 56
RAF: Lektion 31
Rauschen: Siehe: Bildrauschen
Raster: Lektion 46
RAW: Lektion 14, 29
RAW-Konverter: Lektion 1
Register: Lektion 6
Reparieren, Katalog: Lektion 22
Reperaturmaske zeichnen: Lektion 57
Retusche: Lektion 57
RGB-Histogramm: Lektion 29
RGB-Kurve: Lektion 36
RGB-Kurvenpunkt auswählen: Lektion 36
Rückgängig machen: Lektion 53
Sättigung: Lektion 32, 33, 36, 37, 40
Schärfung: Lektion 16, 24, 51
Schatten: Lektion 29, 31; siehe auch: Tiefen
Schatten-Tonwertpunkt: Lektion 35
Schieberegler für geteilte Ansicht: Lektion 51
Schnellbearbeitungstasten: Lektion 21
Schwarzpunkt: Lektion 29, 36
Schwarz: Lektion 29, 33, 37
Schwarzweiß: Lektion 45
Schwebendes Fenster: Lektion 29
Schwellenwert: Lektion 16
Scrollen: Lektion 21
Settings-Ordner: Lektion 4
Single Pixel: Lektion 34, 50
Sitzung erstellen: Lektion 3
Sitzung: Lektion 28, 29
Sitzungsalbum: Lektion 11
Sitzungsfavorit: Lektion 11
Sitzungsordner: Lektion 4
sRGB: Lektion 14
Stiftdruck verwenden: Lektion 54
Speicherkarte: Lektion 10
Spiegelung: Lektion 47
Stapelumbenennung: Lektion 26
Staubentfernung: Lektion 52
Stil: Lektion 58
Stil-Pinsel: Lektion 59
Struktur: Lektion 34, 36, 54
Stürzende Linien: Lektion 48
Suffix hinzufügen: Lektion 14
Symbolleiste: Lektion 5
Symbolleiste anpassen: Lektion 12, 17
Synchronisieren: Lektion 28
Systemordner: Lektion 8
Tastenkombinationen bearbeiten: Lektion 6, 17, 19, 20, 21, 55
Tatsächliche Pixel: Lektion 14, 16
Tiefen: Lektion 29, 31, 33, 37
TIFF: Lektion 14
Toleranz: Lektion 55
Tönung: Lektion 45
Tonwert: Lektion 29, 36
Tonwert der Lichter: Lektion 35
Tonwerte-Werkzeug: Lektion 29, 35, 39
Trapezkorrektur: Lektion 9, 48
Übergeordnete Elemente exportieren: Lektion 15, 16
Überbelichtung: Lektion 29, 32, 33
Überprüfen, Katalog/Sitzung: Lektion 22
Umbenennen, Dateinahme: Lektion 10, 26
Unterbelichtung: Lektion 29, 32, 33
Unterordner: Lektion 10
Variante: Lektion 29
Verarbeitungsvorgaben: Lektion 15
Vergrößern: Lektion 14, 37
Verkleinern: Lektion 14
Verlaufsfilter: Lektion 53
Verlaufsmaske: Lektion 53
Verlustfrei komprimieren: Lektion 14
Verzeichnis verschieben: Lektion 8
Verzeichnung: Lektion 37
Viewer: Lektion 5, 12, 16
Viewer anpassen: Lektion 17
Vignettierung (Vignette): Lektion 37, 45
Vollbildmodus: Lektion 21
Von der Festplatte löschen: Lektion 12
Voreinstellung: Lektion 11, 21, 23
Voreinstellung für Bildname und Unterordner: Lektion 10
Vorher/Nachher: Lektion 32, 51
Vorschau: Lektion 14, 16, 17, 21, 23, 24
Wasserzeichen: Lektion 17
Weiß: Lektion 29, 33, 37
Weißabgleich: Lektion 29, 38, 40
Weißpunkt: Lektion 29, 36
Werkzeug: Lektion 5, 6, 7, 11, 16, 21
Werkzeugregister: Lektion 6, 7
Werkzeugtipp: Lektion 21
Widerrufen: Lektion 53
Wiederholen: Lektion 53
Windows: Lektion 2
Workflow: Lektion 4
Zähne weißer machen: Lektion 54, 59
Zauberpinsel: Lektion 55
Zauberstab: Lektion 9
ZIP: Lektion 14
Zoomen: Lektion 14
Zu den Favoriten hinzufügen: Lektion 11
Zu HDR zusammenfügen: Lektion 33, 37
Zurücksetzen: Lektion 9, 17, 29
Zuschneiden: Lektion 16, 28
Zuschneiden-Werkzeug: Lektion 16, 17, 29, 37, 45, 46
Who this course is for
Der Kurs richtet sich an Einsteiger in Capture One Pro und die RAW-Entwicklung, sowie an Anwender die bereits Erfahrung haben und ihr Wissen vertiefen wollen.
Course content
9 sections • 64 lectures • 9h 52m total length

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Civil3D - MEGA course for Civil Works using the last version

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Civil3D - MEGA course for Civil Works using the last version
Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 8.05 GB | Duration: 123 lectures • 13h 12m



What you'll learn
Civil works design
AutoDesk Civil 3D
Points and surfaces
Linear alignments
Requirements
The course is from scratch

Description
Course Definition
Civil3D is the most used software for the design and analysis of civil works in the field of engineering, topography and territorial design.
This is a comprehensive course, with an updated version of AutoDesk Civil3D 2022, designed for hands-on, step-by-step learning.
What will the user learn?
The course is developed on similar work environments, in the gradual sequence
Points, surfaces, alignments. Additionally, it includes details on how to present views and presentations. Later advanced sections are seen, on the design of roads, roundabouts, quantification, reports and analysis for urbanization purposes in the hydraulic context in aspects such as watershed management, pipes and networks.
Work files are included to be able to replicate the exercises.
COURSE CONTENT
#AulaGEO
INTRODUCTION
Lecture 1: Introduction
Lecture 2: Interface and toolbars
Lecture 3: Settings and configuration
POINTS AND COORDINATES
Lecture 4: Creating and styling points
Lecture 5: Managing the group points
Lecture 6: Labeling and customizing point styles
Lecture 7: Importing points
Lecture 8: Other tools using points
TERRAIN SURFACES
Lecture 9: Creating surfaces
Lecture 10: Styling surfaces
Lecture 11: Labeling created surfaces
Lecture 12: Surfaces and raster / images attach
Lecture 13: Customizing Surface Style
Lecture 14: Editing surfaces
Lecture 15: More tools for surfaces topic
HORIZONTAL ALLIGNMENT
Lecture 16: Composite Tools - other ways to create alignments
Lecture 17: Managing Free Curves and Spirals to Allignment
Lecture 18: Creating Allignment from objects
Lecture 19: Labeling alighments, tables and reports
Lecture 20: Offset tool for Allignments
Lecture 21: Creating Suface Profile
Lecture 22: Creating Surface Profile applying Offset
VERTICAL ALLIGNMENT
Lecture 23: Creating and setting Surface Profile
Lecture 24: Adding Profiles to Profile View
Lecture 25: Creating and setting Flush
Lecture 26: Working vertical profiles with labels and bands
Lecture 27: Setting profiles view style
Lecture 28: Editing vertical layout and the profile
Lecture 29: Profiles - presentation
SURFACE EDITION
Lecture 30: Editing surfaces - ground
Lecture 31: Editing surfaces - other tools
Lecture 32: Analyzing surfaces 1
Lecture 33: Analyzing surfaces 2
ASSEMBLIES AND SUB-ASSEMBLIES
Lecture 34: Assemblies and sub-assemblies part 1
Lecture 35: Assemblies and sub-assemblies part 2
LINER WORK, SURFACES AND MATERIALS
Lecture 36: Working with linear works
Lecture 37: Settings for sub-assemblies
Lecture 38: Linear work settings and surfaces
CROSS SECTIONS OF SURFACES
Lecture 39: Working with sampling lines and section view
Lecture 40: Multiple section views
Lecture 41: Adding a linear work in section view
Lecture 42: Linear work surface in section view
Lecture 43: Quantities
GROUND AND EARTHWORKS
Lecture 44: Working with Break Lines
Lecture 45: Importing and Exporting Land XML files
Lecture 46: Working with AutoCAD files in Civil 3D
Lecture 47: Surface Comparison part 1
Lecture 48: Surface Comparison pat 2
Lecture 49: Volume Surface Presentation
HORIZONTAL ALLIGNMENT ADVANCED
Lecture 50: Adjusting the Optimal Allignment
Lecture 51: Woking with Design Rules and Check part 1
Lecture 52: Woking with Design Rules and Check part 2
Lecture 53: Composition Tools for Allignment part 1
Lecture 54: Woking with Design Rules and Check part 2
Lecture 55: Creating Manual Widening
Lecture 56: Creating Automatic Widening applying Standards
Lecture 57: Super Elevation View
Lecture 58: Labeling Horizontal Allignments
VERTICAL ALLIGNMENT ADVANCED
Lecture 59: Working with simple profile and properties
Lecture 60: Working with the simple profile gaps
Lecture 61: Static and dynamic profiles
Lecture 62: Composite profiles - work and edit
Lecture 63: Clone and offset profile
Lecture 64: Control Checks and design standards in profiles
Lecture 65: Displaying and settings the Profile
Lecture 66: Shading and labeling the Profiles
Lecture 67: View division by heights
Lecture 68: Working wiht multiple profile views
Lecture 69: Working with stacked profile views
Lecture 70: Bands in the profile view
Lecture 71: Report Creation for profiles
ASSEMBLIES AND SUB-ASSEMBLIES ADVANCED
Lecture 72: Creating Assemblies and Subassemblies
Lecture 73: Linear section editor
Lecture 74: Changing assembly and subassembly in a linear work
Lecture 75: Creating subassembly from polylines
CORRIDOR AND LINEAR WORK ADVANCED
Lecture 76: Creating simple linear work
Lecture 77: Creating linear work with transition lane
Lecture 78: Creating linear divided road work
Lecture 79: Setting View Port in linear work
Lecture 80: Working with linear work surfaces
Lecture 81: Linear work surface contours
Lecture 82: Comparison of surfaces and linear work
CROSS SECTION ADVANCED
Lecture 83: Generating Sampling Lines and Section View
Lecture 84: Displaying linear work in several section
Lecture 85: Visualizing surfaces of linear work
Lecture 86: Calculate work quantities
Lecture 87: Superelevation display in section and report
LABELING PLANS
Lecture 88: Creating Templates From Scratch
Lecture 89: Setting Up Drawing on Paper Presentation
Lecture 90: Setting Templates for Layout Plans
Lecture 91: Creating View Frames for Layout
Lecture 92: Creating Sheets
Lecture 93: Creating plans sections
GRADING
Lecture 94: Feature Line for Grading
Lecture 95: Creating Slope by distance
Lecture 96: Creating Slope by surface
Lecture 97: Creating Slope by elevation
INTERSECTIONS AND ROUND ABOUTS
Lecture 98: Creating Simple Round About
Lecture 99: Editing Roundel
Lecture 100: Editing Arms
Lecture 101: Editing and Visualizing Round About
LAND PARCELS
Lecture 102: Parcel and Site
Lecture 103: Parcel Properties and Labels
Lecture 104: Working Plan using Parcels
Lecture 105: Slide Line and Swing Line
Lecture 106: Tables and Reports
PIPES AND NETWORKS
Lecture 107: Pipe Network from Objects
Lecture 108: Pipe Network from Composition Tools
Lecture 109: Editing Pipe Network
Lecture 110: Pipe Network Properties
Lecture 111: Pipe Network Display in Profile and Labels
Lecture 112: Pipe Network Editing in Section and Style
Lecture 113: Network Section Views of Pipes, Tables and Reports
WATER SHEDS
Lecture 114: Watershed Analysis
Lecture 115: Water Drop Analysis and Catchment Area
Lecture 116: Catchments from surface
Lecture 117: Extract Objects
Lecture 118: Surface Masks
WORK QUANTITIES
Lecture 119: Prepare Surface for material calculation
Lecture 120: Quantity take off criteria
Lecture 121: Modify quantity take off criteria
Lecture 122: Section Views and Tables
Lecture 123: Mass Diagram
Who this course is for
Civil engineers
Civil engineers students
BIM managers
Surveyors



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Master Procedural Maze & Dungeon Generation

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Master Procedural Maze & Dungeon Generation
MP4 | Video: h264, yuv420p, 1280x720 | Audio: aac, 44100 Hz | Duration: 20h 47m | 14.6 GB
Genre: eLearning | Language: English

Procedural generation in game development lends itself to the algorithmic generation of unique computer-created environments and gameplay experiences. The power is in its ability to automatically develop game content on the fly, reducing the amount of work required by the game designer.
However, a lot of preparation by the programmers and artists is necessary for such a strategy to be implemented. A thorough understanding of the role that both sides of the game development coin (of technical/logic and art/design) play in procedural generation is key for a successful implementation. In this course, Penny and Mike bring a unique experience to both programmers and artists alike and combine their skills and many years of industry and academic knowledge, to bring you a holistic learning experience in which you will find content and invaluable mastery.
This course uses Unity 2020.1 and Blender 2.9 and is Windows and Mac compatible.
Mike will start by teaching you how to model six separate modular meshes that can be put together perfectly to generate an entire maze. He will take you from there into building pieces for a dungeon, where each module is created with a smaller subset of models that can be mixed and matched to speed up your design workflow and production of game assets. You'll create a set of sewer pieces with pipework that snaps together to build a maze and later create the brickwork-textured elements to define a dungeon. Each model will be readied for use in Unity once completed.
Penny will lead you through numerous exercises in the Unity game engine that examine the logic that will snap modular model pieces together using the magic of geometry and mathematics to form an infinite array of maze and dungeon possibilities, worthy of any avid 3D game player. She will take the pieces you create with Mike in Blender and work through a variety of maze generation algorithms to show you the possibilities, from very random environments to perfect mazes that traverse an entire map. She will also work with you to create dungeons with a variety of rooms and interconnecting corridors before exploring multilevel maps, using the A* algorithm for pathfinding and selecting traversable subsets of a complete maze or dungeon.
By the end of this course, you will have a multidisciplinary toolkit of skills that will give you the advantage over others who are "just programmers" or "just artists". Understanding game development that tightly integrates both design and logic from this standpoint is critical to making you a valuable commodity in the job market or preparing you for running an indie operation.

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Learn Industrial Automation with 5+ Real Projects using PLC

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Learn Industrial Automation with 5+ Real Projects using PLC
Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 48.0 KHz
Language: English | Size: 6.15 GB | Duration: 52 lectures • 11h 11m



What you'll learn
Develop the PLC ladder diagram for Temperature Control System, Traffic Control, Industrial Water Level Management, Remote Control Operations, and many more.
Decide digital and analog I/O's, communication protocol, instructions for the selection of PLC. Selection criteria for the PLC.
Design and develop the 5+ real industrial projects based on Allen Bradley PLC LD programming..
Identify and describe the role of project engineer in terms of safety considering societal aspect .
Applications of PLC in industrial sector.
Learn PLC based field I/O connections.
Identify the strength and limitations of Allen Bradley PLC for acquiring information, Simulating and monitoring system pe
Requirements
No programming experience needed. You will learn everything you need to know.

Description
Dear Aspirants,
As we know, most of the companies are using a variety of PLC, SCADA, HMI, and AutoCAD Electrical. So there is a huge requirement of the job in automation sector like PLC programmer, Project Engineer, SCADA Operator, PLC, and Commissioning Engineer, Control Engineer, Senior Design Engineer, Service Engineer, etc..
The participant will be able to learn
Introduction about Automation and Allen Bradley PLC(Why it is needed, Opportunity in Future, Role of Engineer, e.t.c)
Introduction about Rslinx Classic, Rslogix micro English & field I/O connections of Micrologix PLC, create a new project
Ladder diagram, interfacing of push-button and lamp to verify all logic gates (2 Push Button and 1 Lamp)
Program for water level management (NO and NC based program using actuators and sensors)
Remote controlling applications, Set/Reset operation by using two push-buttons
Smart traffic signal control system using PLC (Push-button, Indicators & hooter)
PLC based program for entry/exit control of car parking using indicators, sensors, push-button, and maintenance switch (UP/DOWN counter-based program)
Design program based on counter and timer for lamp ON/OFF operation (Counting ON/OFF operation of lamp)
Sequence control programming using SQO (water bottle Manufacturing plant)
Process of designing the ladder program for any industrial project with its project datasheet
Temperature control programming with fault identification using SCP (RTD analog module, heater, cooler, push-button, indicator & hooter)
Monitoring and recording of Temperature data with time in third party database (excel) using PLC & SCADA Data logging feature
Development of residential and industrial-based projects.
Thanks!
Who this course is for
Beginner PLC programmer curious about industrial automation and also for the advanced learner
Diploma/Engineering Students
Industrial Person (Industrialist)



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Gaia - Wisdom Teachings - Season 9

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Gaia - Wisdom Teachings - Season 9
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 4 Lessons (2h 30m) | Size: 3.97 GB

David Wilcock, author of Source Field Investigations, exposes some of the greatest secrets and cover-ups of our time in this eye-opening original series. Combining esoteric philosophy, alternative science and historical fact, Wilcock offers viewers the chance to rediscover our ancient systems of physics and spirituality. This series is best watched in consecutive order

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Unity Android Game & App Development - Build 10 Games & Apps

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Unity Android Game & App Development - Build 10 Games & Apps
Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 48.0 KHz
Language: English | Size: 7.02 GB | Duration: 142 lectures • 22h 2m



What you'll learn
Build 5 Android Games With Unity & C#
Build 5 Android Apps Without Coding
Learn C# Scripting For Unity Game Development
Build Awesome 2D & 3D Games
Run Games on Real Android Device
Publish Games To Android
Requirements
You should have a basic knowledge of unity game engine
you should have some knowledge of unity c# scripting

Description
List Of Games and Apps You Will Build
3D ZigZag Game
Tappy Ball Game
Fruit Ninja Game
3D Flick Football Game
3D Runner Game
Hello World Android App
Talk My Name App
Drawing App
Google Voice Search App
Bird Smash Game App
Learn the basic concepts, tools, and functions that you will need to build fully functional Android mobile Games and Apps with the Unity game engine and MIT App Inventor2.
Build a strong foundation in Unity and Android Game and App Development with this course.
Unity Installation & Setup
Android Game Examples
Learn C# Scripting
Create 2D & 3D Games
Build Fully Functional Apps
Design and Develop Games and Apps
A Powerful Skill at Your Fingertips Learning the fundamentals of Unity Android Game Development puts a powerful and very useful tool at your fingertips. Unity is free, easy to learn, has excellent documentation, and is the game engine used for building android games. App Inventor is also free and easy to use tool.
Jobs in unity android game development are plentiful, and being able to learn unity android game development will give you a strong background to more easily build awesome android games.
Content and Overview Suitable for beginning programmers, through this course, you'll learn all of the unity android game development fundamentals and establish a strong understanding of the concept behind android game development. Each chapter closes with quizes, putting your new learned skills into practical use immediately.
Starting with the installation of the Unity , Java Development Kit and Android SDK , this course will take you through various unity features and how to use them. By creating example games, you'll a establish a strong understanding of unity game development.
With these basics mastered, the course will take you through building different example games with unity to learn more about the process of creating mobile android games with unity.
Students completing the course will have the knowledge to create fully functional and ready to publish android games with unity.
Complete with working files, you'll be able to work alongside the author as you work through each concept, and will receive a verifiable certificate of completion upon finishing the course.
Who this course is for
This course is for anyone who wants to build their own games and apps



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Statistics for Finance (2022)

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Statistics for Finance (2022)
Published 05/2022
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 75 lectures (23h 58m) | Size: 6.13 GB



Learn core probability and statistics with Python tools and real applications in finance and business



What you'll learn
Learn the probability foundations of modern statistics
Mean, variance, skewness, and kurtosis, and their significance and application in finance
Apply maximum likelihood estimation and the method of moments to financial models
Master Python tools for handling financial data and carrying out statistical analysis on it
Requirements
No knowledge of statistics or finance is necessary.
Some mathematics background at a business school or high school level is all that is assumed
Description
Level up your statistics skills for your career in finance with this course in core statistics and finance and business applications. Statistics is the core subject providing the foundation for analysis in all areas of finance. This course, designed and produced by a seasoned financial practitioner, and former math professor, delivers you to the forefront of cutting edge quantitative techniques used in the finance industry worldwide.
This course assumes no knowledge of statistics or finance. From a basic foundation of only high school math this course will elevate you to the forefront of quantitative and computational tools for modelling financial markets, analyzing financial products, and managing risk.
What You Will Learn
This course provides a thorough grounding in the probability foundations of statistics. The core topics of statistics, estimation, hypothesis testing, and confidence intervals, are treated in full depth. Modern statistics methods are applied to real problems from finance.
Some of the topics covered in this course include
Discrete and combinatorial probability
The binomial, normal, exponential, and chi-square distributions
Mixed normal distributions
Mean, variance, skewness, and kurtosis
Location, scale, and shape parameters
Law of large numbers
Central limit theorem
Maximum likelihood estimation
Method of moments
Hypothesis testing
Significance level, size, and power of tests
Confidence bounds and intervals
Stationarity and structural breaks in financial time series
Modelling the distributions of financial returns
Includes Python Tools
Python based tools are included for working with probability distributions, for analyzing data, and providing implementations of modern statistical algorithms. All software that is part of this course is released under a permissive MIT license, so students are free to take these tools with them and use them in their future careers, include them in their own projects, whether open source or proprietary, anything you want!
So Sign Up Now!
Accelerate your career by taking this course and advancing your skills in statistics for finance and business. With more than 20 hours of lectures, extensive problem sets, and Python codes implementing modern statistics methods, not to mention a 30 day money back guarantee, you can't go wrong!
Who this course is for
Finance students and working financial professionals who want to level up their statistics skills
Students in any area where statistics are used who would like to learn statistics with an emphasis on applications



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Automotive Embedded Systems & Applications 2022

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Automotive Embedded Systems & Applications 2022
Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 7.06 GB | Duration: 42 lectures • 19h 45m



What you'll learn
Understand the Automotive landscape & Automotive Embedded Systems
Learn about Embedded Systems application in Automotive Industry
Identify Automotive Safety Standards
Understand Vehicle Informatics
Learn Serial Interfaces, CAN & LIN Bus Protocols, TTL FLEXRAY
Understand the key Components of Automotive Systems
Deep-dive into Vehicle Control and Car Communication Technologies
Describe Wireless Networking Technologies, Bluetooth Security, Bluetooth Low Energy concepts
Learn how ZigBee 802.15.4 is used in Automotive Industry
Get introduced to Context Aware Wearable Devices
Define Input Output Interfacing and Network Interface Cards
Learn about Internet Standardization
Understand Jini Architecture
Define IEEE 1394 Standards
Learn MOST Architecture, Specifications, Application Framework, Protocols
Learn MOST Physical Layer, Network & Fault Management, Network Diagnostics, Network Services, Network Interface Controller
Understand MOST Tools, Compliance Tests, Testing of MOST based infotainment Systems
Learn MOST150 series, MOST150 Migration, Manufacturing and Processing of MOST Components
Requirements
Enthusiasm and determination to make your mark on the world!

Description
A warm welcome to the Automotive Embedded Systems & Applications course by Uplatz.
An embedded system is an electronic or computer system which is designed to control, access the data in electronics based systems. This system includes a single chip microcontroller such as cortex, ARM and also microprocessors, FPGAs, DSPs, and ASICs. Nowadays the usage of embedded systems is widespread. But the software that is programmed into the microcontroller is capable of solving only a limited range of problems.
Embedded systems have a huge variety of applications that varies from low to high-cost consumer electronics to industrial equipment, medical devices to weapon control systems, aerospace systems and entertainment devices to academic equipment, and so on. Embedded systems span all features of our present life.
Embedded systems are being extensively used in Automotive industry. Embedded Systems have taken total control on automobiles. From small wiper controls to large and complicated anti-lock brake controls, everything in automobiles is under control of Embedded System. Electronic Control Units ECU is being used in automobiles. ECU consist of microcontroller and digital signal processors. Mercedes, BMW cars and other lavish vehicles make use of a variety of controllers used in Embedded Systems. An advanced embedded system in automobiles has increased rapidly in the past two decades. Every year automobile manufacturers pack embedded systems into their cars for different functionalities like ignition, security and audio systems. The technological innovations of the embedded system within the vehicle are being ambitiously challenged to make the vehicle energy efficient, network savvy and safer. In 1968, the Volkswagen used first embedded system in the automobile industry.
Today, a typical automobile on the road has computer controlled electronic systems, and the most commonly used embedded systems in a vehicle include Airbags, anti-lock braking system, black box, adaptive cruise control, drive by wire, satellite radio, telematics, emission control, traction control, automatic parking, in-vehicle entertainment systems, night vision, heads up display, back up collision sensors, navigational systems, tyre pressure monitor, climate control, etc.
Some of the key areas where the embedded systems are currently used in automobiles
Black box
Airbags
Drive by wire
Adaptive cruise control
Anti-lock braking system
Telematics
Automatic parking
Satellite radio
Tyre pressure monitor
Traction control
In-vehicle entertainment system
Navigational Systems
Night vision
Backup collision sensors
Heads up display
Emission control
Climate control
An embedded system plays a key role in automobiles due to its flexibility as well as versatility. The electronics revolution has controlled within the design of automobiles like the fuel ignition, protection of power train crash, etc. An embedded system used in automobiles can assist in pollution control, system monitoring, etc.
At present, the microcontrollers used in automobiles mainly depend on the vehicle. For example, a normal vehicle includes around 30 -35 whereas some luxury vehicles include 70 - 75 microcontrollers.
The auto industry has a complex supply chain, so compliance with standards is easier to manage than individual, very detailed specifications.
This Automotive Embedded Systems Applications course by Uplatz covers comprehensively the description of automotive landscape, safety standards, vehicle informatics, components of automotive systems and serial interfaces followed by embedded systems & applications within the automotive industry such as CAN and LIN Bus protocol, TTP FLEXRAY, vehicle control, car communication using Bluetooth, wireless networking technologies, ZigBee, Bluetooth security, etc. This Embedded Systems in Automotive industry course also touches upon the context aware wearable devices.
Automotive Embedded Systems & Applications - course syllabus
Automotive Safety Standards
Automotive Embedded Applications
Introduction to Automotive Systems
Vehicle Informatics Introduction
Serial Interfaces
CAN and LIN Bus
TTP FLEXRAY
Vehicle Control
Car Communication based on Bluetooth Link
Wireless Networking Technologies
Bluetooth Security
ZigBee 802.15.4
Bluetooth Low Energy
Context Aware and Wearable Computing
Components of Automotive Systems
Input Output Interfacing
Network Interface Cards
Internet Standardization
Jini Architecture
IEEE 1394
MOST Cooperation
Survey of MOST System Architecture
Survey of MOST Specifications
MOST Application Framework
MOST Protocols
MOST Physical Layer
MOST Network and Fault Management
MOST Network Diagnostics
MOST Network Services
MOST Network Interface Controller
MOST Tools
MOST Compliance Tests
Testing MOST based Infotainment Systems
Introduction to MOST150 in Series
MOST150 Migration
Manufacturing and Processing of MOST Components
Some of the standards that apply to electronic systems in cars include
CAN Bus - a means to reliably connect numerous systems together whilst minimizing the amount of wiring.
MISRA C (and C++) - a detailed set of guidelines in the use of this language in a safety critical system, like a car.
OSEK/VDX - a standard for real time operating systems used in such systems in cars.
Genivi - a standard for Linux based systems used for in-car infotainment systems.
This course covers a few of the standards mentioned above.
Who this course is for
Automotive Embedded Engineers
Embedded & Electronics Engineers
Anyone aspiring for a career in Automotive Embedded industry
Automotive Embedded Software Engineers
Newbies & beginners excited to join automotive engineering
Automotive Engineers
Software Applications Engineers Automotive
Test & Validation Engineers - Vehicle Electronics
Vehicle Informatics Engineers
EMC and Automotive Embedded Systems Engineers
Lead Embedded Software Engineers
System Design Engineers
Application Engineers - Automotive Software



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Gaia - Open Minds - Season 7

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Gaia - Open Minds - Season 7
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 26 Lessons (25h 40m) | Size: 40.6 GB

Host Regina Meredith conducts interviews with thought-provoking luminaries, cutting-edge visionaries and tireless researchers, providing crucial information to awaken viewers to new perspectives that spark awareness, understanding and ultimately, transformation

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MERN Stack : MongoDB Node Express & React + Redux-Toolkit

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MERN Stack : MongoDB Node Express & React + Redux-Toolkit
Published 05/2022
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English + srt | Duration: 120 lectures (12h 19m) | Size: 6.54 GB



Build and Deploy MERN Stack Tour App with MongoDB, Express, React, Redux-Toolkit, Node and Socket IO on Heroku & Netlify



What you'll learn
Learn to build Full Stack Application from Scratch
Implement Email and Google Authentication
Learn to upload image with React Node/Express
Learn how to connect React with Node Express and MongoDB
Learn to use Redux-Toolkit to manage App State
Learn JWT for Authentication & Authorization
Implement Route Protection in React
Learn to write REST API
Learn to use Socket IO for real time notification
Learn to Integrate Disqus Comment System
Search, Pagination, Like, Filter, Infinite Scroll and many more feature
Learn to use MDBootstrap 5 in React
Learn how to deploy MERN App on Heroku and Netlify
Requirements
Basic HTML, CSS and Javascript
Basic React JS
Basic ES6 Understanding
Good to have Node & Express Basics
Description
Welcome to this Ultimate MERN Stack Web Development course. In this course, we will build Full Stack Tour application with the help of MongoDB, Node, Express, React, Redux-Toolkit, Socket IO along with ES6 . This project will have almost all the essential features that you wanted to add in any Full Stack Web application including
Authentication feature.
Login with Email/Password and Google Sign-in.
JWT authentication with token expiry.
Middleware to protect User data.
CRUD feature along with Image Upload, Search, Filter, Pagination, Like, Infinite Scroll and many more.
Used Redux-Toolkit to manage application state.
Used createAsyncThunk to make backend API request.
Route Protection on Client side.
Socket IO to get real time notificiation when user like tour.
Seperate profile page along with update feature.
Integrated Disqus Comment system in application.
Used MDBootstrap 5 to make React component as well as App responsive.
Deploying Backend on Heroku.
Deploying Frontend on Netlify.
Note:- This is single project based course to teach you MERN stack techonology. So, this is not something like 'Introduction to Node/Express' or 'Introduction to React'. I will try my level best to explain everything that I am going to write in code editor. So, it's recommend to have some basic understand of React & Node/Express.
Who this course is for
Anyone who want to build and deploy full Stack MERN Application from Scratch.



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Tailwind CSS From Scratch | Learn By Building Projects

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Tailwind CSS From Scratch | Learn By Building Projects
Genre: eLearning | MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 5.61 GB | Duration: 83 lectures • 12h 32m

Build great looking layouts fast and efficiently using Tailwind CSS utility classes



What you'll learn
Learn to create and edit layouts super fast
Learn the Tailwind utility classes using a code sandbox
Build 5 mini-projects and 6 website projects
Learn how to set up a dev environment using the Tailwind CLI
Configure your styles to create custom layouts

Requirements
You should know the basics of CSS

Description
This is a fun project-based course to learn how to create awesome layouts using the Tailwind CSS framework and get comfortable using utility classes over something like Bootstrap, which uses component-based classes. Let's take a look at the outline for this course...

✔ The Sandbox

I don't want to jump right into the projects, though you certainly could if you want. So the first two sections, we will be working in a coding sandbox. In every new video in these sections, we will have a new file to experiment with and learn all about a certain aspect of Tailwind. For example, we will have pages/videos for colors, typography, spacing, flex classes, and much more. This allows us to essential touch on all parts of Tailwind in a specific order, rather than just jumping right into projects.

✔ Mini-Projects

Next, we will take what we learn in the sandbox environment and use it to create some small projects. These are things that will take 10 - 20 minutes to create and we will do it all in one video per project. The mini-projects include

Email Subscribe Card

Pricing Grids

Product Modal

Image Gallery

Login Modal

I may even add more mini-projects later. These will help you get your feet wet by creating something.

✔ Website Projects

Next, we will start to work on larger landing-page websites. This will really put what you learned to the test. There will be 6 different websites. They are all very modern and clean-looking. We partnered with Frontend Mentor for the designs. Some projects will have a bit of javaScript for things like hamburger menus, tabs, and some validation. Let's take a look at the projects.

Clipboard Website - Simple software product landing page. Focusing mostly on flexbox and alignment. Some background images, etc.

Loopstudios - VR company website with cool images, responsive mobile menu with some JavaScript, gradient overlay effects.

Shortly - Website for a link shortening tool. We will have a nice-looking responsive menu and add a little JavaScript for some form validation and working with the DOM.

Testimonial Grid - A project where we focus on using Tailwind's grid classes.

Fylo - Product page with a light/dark mode feature. We will add some JavaScript to save the color mode to local storage. We will also have a dynamic tab component for the FAQ.

Bookmark - Bookmark manager extension landing page. This website will have some dynamic background images, a hamburger menu and some tabs that will use JavaScript.

Who this course is for
Anyone that wants to get better at creating website and UI layouts

Homepage


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Das ultimative Office 365 Kompendium für Einsteiger:innen

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Das ultimative Office 365 Kompendium für Einsteiger:innen
Video: .mp4 (1280x720, 30 fps(r)) | Audio: aac, 44100 Hz, 2ch | Size: 19.3 GB
Genre: eLearning Video | Duration: 231 lectures (27 hour, 42 mins) | Language: Deutsch

Das ultimative 27 Stunden Microsoft Office Kompendium. Lerne alle Grundlagen in Powerpoint, Word, Excel und Outlook!



What you'll learn

Lerne mit Powerpoint, Word, Excel und Outlook umzugehen
Lerne mit Powerpoint Präsentation zu beeindrucken
Nutze Word, um professionelle Dokumente erstellen
Du wirst von Grund auf lernen, wie Excel funktioniert.
Du lernst, mit Outlook E-Mails individuell zu erstellen und Outlook effektiv zu nutzen
Tipps und Tricks rund um die wichtigsten Office Anwendungen

Requirements

Office 365, unabhängig von der Version
Es ist kein Vorwissen nötig. Ich erkläre auch, woher Du Office 365 beziehen kannst.
Der Kurs ist logisch strukturiert, somit ist er perfekt für Anfänger geeignet.


Description

Starte noch heute mit Microsoft Office! Alle wichtigen Grundlagen in Powerpoint, Word, Excel und Outlook nutzen.

Die Microsoft Office 365 Anwendungen sind mittlerweile mit die meistverwendeten Programme der Welt und dennoch nutzen die meisten nur die grundlegenden Funktionen.

In diesem Kurs lernst Du alle wichtigen und grundlegenden Funktionen kennen, die Dir helfen mit professionelle Präsentationen, Dokumente, Excel-Tabellen und E-Mails zu erstellen, ohne dabei wichtige Zeit zu verlieren.

Wenn Du heute noch anfängst, Office 365 mit samt seinen Funktionen zu nutzen, stichst Du schneller aus der Masse heraus.

Du musst dafür kein PC-Profi sein, im Gegenteil, ich zeige Dir alle Funktionen Schritt-für-Schritt, so dass Du meinen praktischen Erklärungen + Beispielen im gesamten Kurs folgen kannst. Dabei gehe ich auf jede Office Anwendung gesondert ein und zeige Dir individuelle Tipps und Tricks, mit denen Du viel Zeit sparen wirst.

Wenn Du Office 365 für deine Aufgaben bei der Arbeit nutzt, dann ist dies die perfekte Lösung für dich!

In diesem Kurs vermittle lernst du alle wichtigen und grundlegenden Funktionen, mit denen Du professionelle Präsentationen, Dokumente, Excel-Tabellen und E-Mails erstellen kannst, ohne wichtige Zeit zu verlieren. Am Ende wirst du wissen, wie du Office 365 für maximale Effizienz nutzen kannst - etwas, das nur Microsoft-Experten wissen!

Dieser Kurs wird dir helfen, deine geschäftlichen und sozialen Ziele schneller zu erreichen, da Sie die Grundlagen der fünf wichtigsten Office 365-Anwendungen beherrschen werden.

Schreib dich jetzt in den Kurs ein und fange noch heute an, alle wichtigen Funktionen von Office kennenzulernen.

Who this course is for

Jeder, der sicher mit den Office Anwendungen (Powerpoint, Word, Excel und Outlook) umgehen möchte
Alle, die Ihre aktuellen Office Skills erweitern wollen.

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