• Regeln für den Video-Bereich:

    In den Börsenbereich gehören nur Angebote die bereits den Allgemeinen Regeln entsprechen.

    Einteilung

    - Folgende Formate gehören in die angegeben Bereiche:
    - Filme: Encodierte Filme von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format DivX, XviD und x264.
    - DVD: Filme im Format DVD5, DVD9 und HD2DVD.
    - HD: Encodierte Filme mit der Auflösung 720p oder darüber von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format x264.
    - 3D: Encodierte Filme von BluRay, die in einem 3D Format vorliegen. Dies gilt auch für Dokus, Animation usw.
    - Serien: Cartoon/Zeichentrick, Anime, Tutorials, Dokumentationen, Konzerte/Musik, Sonstiges sind demnach in die entsprechenden Bereiche einzuordnen, auch wenn sie beispielsweise im High Definition-Format oder als DVD5/DVD9/HD2DVD vorliegen. Ausnahme 3D.
    - Bereich Englisch: Englische Releases gehören immer in diesen Bereich.
    - Bereich Talk: Der Bereich, in dem über die Releases diskutiert werden kann, darf, soll und erwünscht ist.


    Angebot/Beitrag erstellen

    - Ein Beitrag darf erst dann erstellt werden, wenn der Upload bei mindestens einem OCH komplett ist. Platzhalter sind untersagt.
    - Bei einem Scenerelease hat der Threadtitel ausschließlich aus dem originalen, unveränderten Releasenamen zu bestehen. Es dürfen keine Veränderungen wie z.B. Sterne, kleine Buchstaben o.ä. vorgenommen werden. Ausnahme Serienbörse:
    - Bei einem Sammelthread für eine Staffel entfällt aus dem Releasename natürlich der Name der Folge. Beispiel: Die Simpsons S21 German DVDRip XviD - ITG
    - Dementsprechend sind also u.a. verboten: Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist.

    Aufbau des Angebots und Threadtitel

    Der Titel nach folgendem Muster erstellt zu werden. <Name> [3D] [Staffel] [German] <Jahr> <Tonspur> [DL] [Auflösung] <Quelle> <Codec> - <Group>
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 DVDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL BDRip x264 - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 AC3 DL BDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL 1080p BluRay x264 iND
    Beispiel: Die Simpsons S01 German AC3 DVDRip XviD iND
    Beispiel: Die Simpsons S20 German AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: Sword Art Online II Ger Sub 2014 AAC 1080p WEBRip x264 - peppermint
    Entsprechend sind also u.a. verboten: Sonderzeichen wie Klammern, Sterne, Ausrufezeichen, Unterstriche, Anführungszeichen / Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist
    Ausnahmen hiervon können in den Bereichen geregelt sein.

    Die Beiträge sollen wie folgt aufgebaut werden:
    Überschrift entspricht dem Threadtitel
    Cover
    kurze Inhaltsbeschreibung
    Format, Größe, Dauer sind gut lesbar für Downloader außerhalb des Spoilers zu vermerken
    Nfo sind immer Anzugeben und selbige immer im Spoiler in Textform.
    Sind keine Nfo vorhanden z.B. Eigenpublikationen, sind im Spoiler folgende Dateiinformationen zusätzlich anzugeben :
    Quelle
    Video (Auflösung und Bitrate)
    Ton (Sprache, Format und Bitrate der einzelnen Spuren)
    Untertitel (sofern vorhanden)
    Hosterangabe in Textform außerhalb eines Spoiler mit allen enthaltenen Hostern.
    Bei SD kann auf diese zusätzlichen Dateiinformationen verzichtet werden.

    Alle benötigten Passwörter sind, sofern vorhanden, in Textform im Angebot anzugeben.
    Spoiler im Spoiler mit Kommentaren :"Schon Bedankt?" sind unerwünscht.


    Releases

    - Sind Retail-Release verfügbar, sind alle anderen Variationen untersagt. Ausnahmen: Alle deutschen Retail-Release sind CUT, in diesem Fall sind dubbed UNCUT-Release zulässig.
    - Im Serien-Bereich gilt speziell: Wenn ein Retail vor Abschluss einer laufenden Staffel erscheint, darf diese Staffel noch zu Ende gebracht werden.62
    - Gleiche Releases sind unbedingt zusammenzufassen. Das bedeutet, es ist zwingend erforderlich, vor dem Erstellen eines Themas per Suchfunktion zu überprüfen, ob bereits ein Beitrag mit demselben Release besteht. Ist dies der Fall, ist der bereits vorhandene Beitrag zu verwenden.
    - P2P und Scene Releases dürfen nicht verändert oder gar unter einem iND Tag eingestellt werden.


    Support, Diskussionen und Suche

    - Supportanfragen sind entweder per PN oder im Bereich Talk zu stellen.
    - Diskussionen und Bewertungen sind im Talk Bereich zu führen. Fragen an die Uploader haben ausschließlich via PN zu erfolgen, und sind in den Angeboten untersagt.
    - Anfragen zu Upload-Wünschen sind nur im Bereich Suche Video erlaubt. Antworten dürfen nur auf Angebote von MyBoerse.bz verlinkt werden.


    Verbote

    - Untersagt sind mehrere Formate in einem einzigen Angebotsthread, wie beispielsweise das gleichzeitige Anbieten von DivX/XviD, 720p und 1080p in einem Thread. Pro Format, Release und Auflösung ist ein eigener Thread zu eröffnen.
    - Grundsätzlich ebenso verboten sind Dupes. Uploader haben sich an geeigneter Stelle darüber zu informieren, ob es sich bei einem Release um ein Dupe handelt.
    - Gefakte, nur teilweise lauffähige oder unvollständige Angebote sind untersagt. Dies gilt auch für eigene Publikationen, die augenscheinlich nicht selbst von z.B. einer DVD gerippt wurden. Laufende Serien, bei denen noch nicht alle Folgen verfügbar sind, dürfen erstellt und regelmäßig geupdatet werden.
    - Untersagt sind Angebote, welche nur und ausschließlich in einer anderen Sprache als deutsch oder englisch vorliegen. Ausnahmen sind VORHER mit den Moderatoren zu klären.


    Verstoß gegen die Regeln

    - Angebote oder Beiträge, die gegen die Forenregeln verstoßen, sind über den "Melden"-Button im Beitrag zu melden.
  • Bitte registriere dich zunächst um Beiträge zu verfassen und externe Links aufzurufen.




Successful Responses To Listening Exam Pitfalls Igcse-Ielts

Tutorials

MyBoerse.bz Pro Member
f3922d705ff4d059c3e66a7a1f53c5cf.jpeg

Free Download Successful Responses To Listening Exam Pitfalls Igcse-Ielts
Published 11/2023
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 2.59 GB | Duration: 6h 6m
English as a Second Language - IGCSE / IELTS / CHECKPOINT Listening Mastery

What you'll learn
- Identify the strategies governing the speech patterns that involve the correct responses in IGCSE / IELTS Listening Exams
- Identify the techniques governing the speech patterns that involve the pitfalls (traps) in IGCSE / IELTS Listening Exams
- Get familiar with the features and markers that characterize the correct responses and the pitfalls in IGCSE / IELTS Listening Exams
- Select correct responses and avoid pitfalls according to a principled method
- Develop understanding of fast speech and the rapidly changing attitudes
Requirements
Intermediate
Average
Description
The course - titled "Successful Responses to Listening Exam Pitfalls" (SRLEP)- is of a great benefit for students who want to boost their test scores in the IGCSE / IELTS listening exams. This course is unlike other listening courses students may have attended. This is because listening courses tell students to underline the key words and focus on the meanings reflected in other words like synonyms because the speakers rarely say the correct responses in a direct way. This is good, but what if learners didn't understand these words due to the fast speech and the rapidly changing ideas and attitudes in the speakers' talks and conversations?For this reason, this course doesn't only focus on the meanings reflected in the synonyms or equivalents used by the speakers, but it also allows learners to identify the speakers' speech patterns that involve the correct answers as well as the speech patterns that involve the wrong responses to find out the strategies, categories, features and rules governing these patterns. You will be exposed to six strategies governing the speech patterns that involve the correct responses in addition to seven techniques governing the speech patterns that involve the pitfalls.The introduction covers six strategies covering speech patterns relevant to accurate responses in listening exams. It outlines both the features of incorrect answers and highlighting pitfalls before delving into correct responses. Real conversation excerpts from past paper audio files demonstrate these pitfalls naturally. Following this, a thorough explanation of these pitfalls-including speech markers and associated rules-will be provided.After you've identified all the pitfalls in the introduction, you will be introduced to the chapters 1-6. Each chapter will introduce a strategy involving the correct answers, its features and the speech markers associated with it.Similarly, you will listen to excerpts from real recorded conversations taken from the audio files of past papers. Then you will be given a detailed description of the strategy such as the speech markers and the rules that characterize the correct response, in addition to an explanation on the features and markers of the pitfalls or distracting information.
Overview
Section 1: Introduction
Lecture 1 Why "Successful Responses to Listening Exam Pitfalls" (SRLEP)
Lecture 2 Description of Listening Exam and an overview of what the introduction involves
Lecture 3 Overview of what chapters (1 -6) involve: Strategies and Pitfalls/Traps
Section 2: Introduction 1: Overview of the Strategies
Lecture 4 The Differentiation Strategy: Faithful Change of Mind
Section 3: Introduction 2: Pitfalls
Lecture 5 False Change of Mind
Section 4: Introduction 3: Pitfalls
Lecture 6 Opposing Information and Others' Opposing Views
Section 5: Introduction 4: Pitfalls
Lecture 7 Making Assumptions
Section 6: Introduction 5: Pitfalls
Lecture 8 Word Difference and Lack of Differentiation
Section 7: Introduction 6 - 7: Pitfalls
Lecture 9 Role-Play and Tense Inconsistency
Section 8: Introduction 8: Pitfalls
Lecture 10 Order Inconsistency
Section 9: Chapter One/Strategy one: The Differentiation Strategy
Lecture 11 A. Faithful Change of Mind in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 10: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 12 A. Faithful Change of Mind in Exercise 2 (Question 5)
Section 11: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 13 A. Faithful Change of Mind in Exercise 3 (Question 6)
Section 12: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 14 A. Faithful Change of Mind in Exercise 4 (Question 7)
Section 13: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 15 A. Faithful Change of Mind in Exercise 5 (Question 8)
Section 14: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 16 B. Speaker's Opposing View in Exercise 1 (Questions 1 - 4)
Section 15: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 17 B. Speaker's Opposing View in Exercise 2 (Questions 5)
Section 16: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 18 B. Speaker's Opposing View in Exercise 3 (Question 6)
Section 17: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 19 B. Speaker's Opposing View in Exercise 4 (Question 7)
Section 18: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 20 B. Speaker's Opposing View in Exercise 5 (Question 8)
Section 19: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 21 C. Speaker's Surprise/Shock in Exercise 1 (Questions 1 - 4)
Section 20: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 22 C. Speaker's Surprise/Shock in Exercises 2-3 (Questions 5-6)
Section 21: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 23 C. Speaker's Surprise/Shock in Exercise 4 (Question 7)
Section 22: Chapter One/Strategy One: The Differentiation Strategy
Lecture 24 C. Speaker's Surprise/Shock in Exercise 5 (Question 8)
Section 23: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 25 Synonyms in Exercises 1-2 (Questions 1-5)
Section 24: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 26 Synonyms in Exercise 4 (Question 7)
Section 25: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 27 Synonyms in Exercise 5 (Question 8)
Section 26: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 28 Alternatives in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 27: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 29 Alternatives in Exercise 2 (Question 5)
Section 28: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 30 Alternatives in Exercise 3 (Question 6)
Section 29: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 31 Alternatives in Exercise 4 (Question 7)
Section 30: Chapter Two/Strategy Two: The Use of Synonyms and Alternatives
Lecture 32 Alternatives in Exercise 5 (Question 8)
Section 31: Chapter Three/Strategy Three: The Tense Consistency
Lecture 33 Tense Consistency in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 32: Chapter Three/Strategy Three: The Tense Consistency
Lecture 34 Tense Consistency in Exercise 2 (Question 5)
Section 33: Chapter Three/Strategy Three: The Tense Consistency
Lecture 35 Tense Consistency in Exercises 4-5 (Questions 7-8)
Section 34: Chapter Four/Strategy Four: The Reality/Assumption Distinction
Lecture 36 The Reality/Assumption Distinction in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 35: Chapter Four/Strategy Four: The Reality/Assumption Distinction
Lecture 37 The Reality/Assumption Distinction in Exercises 2 and 4 (Questions 5 and 7)
Section 36: Chapter Four/Strategy Four: The Reality/Assumption Distinction
Lecture 38 The Reality/Assumption Distinction in Exercise 5 (Question 8)
Section 37: Chapter Five/Strategy Five: The Order Strategy
Lecture 39 The Order Strategy in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 38: Chapter Five/Strategy Five: The Order Strategy
Lecture 40 The Order Strategy in Exercise 2 (Question 5)
Section 39: Chapter Five/Strategy Five: The Order Strategy
Lecture 41 The Order Strategy in Exercises 4-5 (Questions 7-8)
Section 40: Chapter Six/Strategy Six: The Inference and Implication
Lecture 42 The Inference and Implication in Exercise 1 (Questions 1-4)
Section 41: Chapter Six/Strategy Six: The Inference and Implication
Lecture 43 The Inference and Implication in Exercise 2 (Questions 5)
Section 42: Chapter Six/Strategy Six: The Inference and Implication
Lecture 44 The Inference and Implication in Exercise 3 (Questions 6)
Section 43: Chapter Six/Strategy Six: The Inference and Implication
Lecture 45 The Inference and Implication in Exercise 4 (Questions 7)
Section 44: Chapter Six/Strategy Six: The Inference and Implication
Lecture 46 The Inference and Implication in Exercise 5 (Questions 8)
IGCSE Students who study English as a Second Language and want to boost their test scores,IELTS Students,Teachers of English as a Second Language,Students who want to improve their listening skills,Checkpoint Students / Cambridge,Students find difficulty understanding fast speech and native speakers of English

Homepage




Recommend Download Link Hight Speed | Please Say Thanks Keep Topic Live
No Password - Links are Interchangeable
 
Zurück
Oben Unten