• Regeln für den Video-Bereich:

    In den Börsenbereich gehören nur Angebote die bereits den Allgemeinen Regeln entsprechen.

    Einteilung

    - Folgende Formate gehören in die angegeben Bereiche:
    - Filme: Encodierte Filme von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format DivX, XviD und x264.
    - DVD: Filme im Format DVD5, DVD9 und HD2DVD.
    - HD: Encodierte Filme mit der Auflösung 720p oder darüber von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format x264.
    - 3D: Encodierte Filme von BluRay, die in einem 3D Format vorliegen. Dies gilt auch für Dokus, Animation usw.
    - Serien: Cartoon/Zeichentrick, Anime, Tutorials, Dokumentationen, Konzerte/Musik, Sonstiges sind demnach in die entsprechenden Bereiche einzuordnen, auch wenn sie beispielsweise im High Definition-Format oder als DVD5/DVD9/HD2DVD vorliegen. Ausnahme 3D.
    - Bereich Englisch: Englische Releases gehören immer in diesen Bereich.
    - Bereich Talk: Der Bereich, in dem über die Releases diskutiert werden kann, darf, soll und erwünscht ist.


    Angebot/Beitrag erstellen

    - Ein Beitrag darf erst dann erstellt werden, wenn der Upload bei mindestens einem OCH komplett ist. Platzhalter sind untersagt.
    - Bei einem Scenerelease hat der Threadtitel ausschließlich aus dem originalen, unveränderten Releasenamen zu bestehen. Es dürfen keine Veränderungen wie z.B. Sterne, kleine Buchstaben o.ä. vorgenommen werden. Ausnahme Serienbörse:
    - Bei einem Sammelthread für eine Staffel entfällt aus dem Releasename natürlich der Name der Folge. Beispiel: Die Simpsons S21 German DVDRip XviD - ITG
    - Dementsprechend sind also u.a. verboten: Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist.

    Aufbau des Angebots und Threadtitel

    Der Titel nach folgendem Muster erstellt zu werden. <Name> [3D] [Staffel] [German] <Jahr> <Tonspur> [DL] [Auflösung] <Quelle> <Codec> - <Group>
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 DVDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL BDRip x264 - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 AC3 DL BDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL 1080p BluRay x264 iND
    Beispiel: Die Simpsons S01 German AC3 DVDRip XviD iND
    Beispiel: Die Simpsons S20 German AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: Sword Art Online II Ger Sub 2014 AAC 1080p WEBRip x264 - peppermint
    Entsprechend sind also u.a. verboten: Sonderzeichen wie Klammern, Sterne, Ausrufezeichen, Unterstriche, Anführungszeichen / Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist
    Ausnahmen hiervon können in den Bereichen geregelt sein.

    Die Beiträge sollen wie folgt aufgebaut werden:
    Überschrift entspricht dem Threadtitel
    Cover
    kurze Inhaltsbeschreibung
    Format, Größe, Dauer sind gut lesbar für Downloader außerhalb des Spoilers zu vermerken
    Nfo sind immer Anzugeben und selbige immer im Spoiler in Textform.
    Sind keine Nfo vorhanden z.B. Eigenpublikationen, sind im Spoiler folgende Dateiinformationen zusätzlich anzugeben :
    Quelle
    Video (Auflösung und Bitrate)
    Ton (Sprache, Format und Bitrate der einzelnen Spuren)
    Untertitel (sofern vorhanden)
    Hosterangabe in Textform außerhalb eines Spoiler mit allen enthaltenen Hostern.
    Bei SD kann auf diese zusätzlichen Dateiinformationen verzichtet werden.

    Alle benötigten Passwörter sind, sofern vorhanden, in Textform im Angebot anzugeben.
    Spoiler im Spoiler mit Kommentaren :"Schon Bedankt?" sind unerwünscht.


    Releases

    - Sind Retail-Release verfügbar, sind alle anderen Variationen untersagt. Ausnahmen: Alle deutschen Retail-Release sind CUT, in diesem Fall sind dubbed UNCUT-Release zulässig.
    - Im Serien-Bereich gilt speziell: Wenn ein Retail vor Abschluss einer laufenden Staffel erscheint, darf diese Staffel noch zu Ende gebracht werden.62
    - Gleiche Releases sind unbedingt zusammenzufassen. Das bedeutet, es ist zwingend erforderlich, vor dem Erstellen eines Themas per Suchfunktion zu überprüfen, ob bereits ein Beitrag mit demselben Release besteht. Ist dies der Fall, ist der bereits vorhandene Beitrag zu verwenden.
    - P2P und Scene Releases dürfen nicht verändert oder gar unter einem iND Tag eingestellt werden.


    Support, Diskussionen und Suche

    - Supportanfragen sind entweder per PN oder im Bereich Talk zu stellen.
    - Diskussionen und Bewertungen sind im Talk Bereich zu führen. Fragen an die Uploader haben ausschließlich via PN zu erfolgen, und sind in den Angeboten untersagt.
    - Anfragen zu Upload-Wünschen sind nur im Bereich Suche Video erlaubt. Antworten dürfen nur auf Angebote von MyBoerse.bz verlinkt werden.


    Verbote

    - Untersagt sind mehrere Formate in einem einzigen Angebotsthread, wie beispielsweise das gleichzeitige Anbieten von DivX/XviD, 720p und 1080p in einem Thread. Pro Format, Release und Auflösung ist ein eigener Thread zu eröffnen.
    - Grundsätzlich ebenso verboten sind Dupes. Uploader haben sich an geeigneter Stelle darüber zu informieren, ob es sich bei einem Release um ein Dupe handelt.
    - Gefakte, nur teilweise lauffähige oder unvollständige Angebote sind untersagt. Dies gilt auch für eigene Publikationen, die augenscheinlich nicht selbst von z.B. einer DVD gerippt wurden. Laufende Serien, bei denen noch nicht alle Folgen verfügbar sind, dürfen erstellt und regelmäßig geupdatet werden.
    - Untersagt sind Angebote, welche nur und ausschließlich in einer anderen Sprache als deutsch oder englisch vorliegen. Ausnahmen sind VORHER mit den Moderatoren zu klären.


    Verstoß gegen die Regeln

    - Angebote oder Beiträge, die gegen die Forenregeln verstoßen, sind über den "Melden"-Button im Beitrag zu melden.
  • Bitte registriere dich zunächst um Beiträge zu verfassen und externe Links aufzurufen.




Parametric Staggered Building Forms With Blender

konami

MyBoerse.bz Pro Member
Parametric Staggered Building Forms With Blender


fb6c57e28e259d514f6dd8b51fa01cf0.jpeg


Published 3/2024
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English | Size: 3.53 GB | Duration: 3h 5m

Architectural massing strategies to iterate procedurally and create architectural concepts​


What you'll learn
Learn how to use Blender for parametric Design
Generate parametric building massings that can easily be adjusted
Procedural modifiers-based design workflows
Procedural Geometry Nodes design workflows
Requirements
Basic Blender knowledge is preferred but not essential
Description
In this course, you will learn specific strategies for generating numerous architectural massings with ease.You will achieve this new knowledge by creating massings and concepts for a staggered building, mimicking the typical design ideation process that most professionals and students utilise for early stages of projects.The goal of this course is to equip you with a series of workflow strategies that enable you to ideate and bring more of your ideas out more quickly and effectively.Part 1 - MassingsYou will learn how to create quick massings both non-destructively and destructively in edit-mode. You will learn multiple procedural workflows that allow instant adjustments of massings without having to manually redo work. These workflows will empower you to quickly and easily adopt and modify massings, replicating the typical contextual, programmatic, team, or client-based adjustments that drive the design evolution.The procedural workflows encompass techniques utilising multiple modifiers, including Geometry Nodes. The edit-mode workflows teach you how to modify your geometry based on topological adjustments like understanding where it insert loop cuts, splits, connecting vertices, and others.Throughout the course, most of the emphasis is placed towards procedural workflows. Yet, it is equally as important to have prime knowledge of modifying topology of any given massing that is sometimes essential for further development.Part 2 - Architectural conceptsAfter you learn the techniques for creating quick architectural massings, we will investigate turning some of the massings into a more developed architectural concepts, portraying a sense of scale and proportion. Will still part in early ideation phase, these architectural concepts will provide snapshots to understand and communicate whether the project is evolving in the desired direction, without needing to resolving all the project parameters. In this phase, we first will look at modifying a massing to create topological continuity. This is both easier in some respects and more difficult. It is easier because sometimes to process of modifying geometry directly is more straightforward. Yet, in the initial highly iterative design process, where numerous massings need to be generated quickly, manually adjusting the topology for multiple options becomes a time consuming and repetitive process.Thus, second, we will investigate procedural techniques of generating architectural concepts from the earlier sets of massings. The intent is to provide you with highly creative workflows by reducing the manual process of editing the massings to a minimum. In this step-by-step process, the techniques become more advanced where, eventually you will learn how to further streamline the process with Geometry Nodes into an almost completely automated massing and architectural concept generation process.Throughout the course, we will be utilising the Tissue addon to tessellate panel components onto the massings. This step is a further optimisation process that helps reduce the time you need to spend on creating options so you can get to the right one quickly and efficiently.Part 3 - PresentationPresenting work is as important as generating the work. Hence, why we believe it is as essential to provide knowledge for you that teaches you how to present concepts effectively. This includes creating hidden-line type renderings, isometric cameras, and laying your models in a manners that showcases your design process thinking to the stakeholders (clients, managers, professors).What you getTo help you learn more optimally and progressively, the course includes assignments that allow you to practice with your own ideas beyond the material presented. The best work that is submitted will be showcased throughout this course and on social media with credits. Furthermore, you will gain access to an exclusive community of other students like you where you can ask questions and showcase your work. Additionally, you can comment directly on each lesson and you will have access to email supportThe course includes automatically generated subtitles which can be searched in the video player. This his highly useful when you like to go back and find a reference for something you remember watching initially.This course also includes live sessions where you can ask your questions directly to the instructor. The live sessions will be recorded and uploaded to the course curriculum so even if you missed a live session, you would be able to recap and learn from other students' questions.By the end of this course you will :Reduce the time you spend on creating massings in the earliest ideation phases of design List item twoEnable more creative output of your ideas by learning how to work more effectively with Blender's inherent procedural workflows List item fourProduce your designs more efficiently with Geometry Nodes and the Tissue addon.Compellingly record and present your design processes.
Overview
Section 1: Part 1: Building Blocks
Lecture 1 Introduction
Lecture 2 1st option - simplest possible
Lecture 3 2nd option - topologically correct
Lecture 4 3rd option - array modifier
Lecture 5 4th option - Geometry Nodes
Lecture 6 4b - Geometry nodes 2 - more parametric
Lecture 7 Per instance geometry nodes parameters
Section 2: Part 2a - Develop initial concept based on topologically correct massing
Lecture 8 Develop a concept
Lecture 9 Improve component
Lecture 10 Recap and challenges with initial topologiclaly correct mass
Section 3: Part 2b: Developing concepts from non topologically-correct massings
Lecture 11 Create a concept from geometry nodes massing
Lecture 12 2nd concept from same geometry nodes massing
Lecture 13 Create a topologically correct object from geometry nodes massing
Lecture 14 Tessellating the concept with Tissue
Lecture 15 Few thoughts on floor plans
Lecture 16 Continue developing previous concept with deform modifiers
Section 4: Part 2c: Working more with Geometry Nodes for developing a concept
Lecture 17 Automating the concept development with Geomety nodes
Lecture 18 Adding an attractor
Lecture 19 Tessellating with Tissue
Section 5: Part 3 - Presenting your work
Lecture 20 Set up Render settings, lights, and materials
Lecture 21 Set up first camera view and composition
Lecture 22 Add wireframe overlaps with Geometry Nodes
Lecture 23 Set up third and fourth views
Lecture 24 Grease pencil line modifier
Lecture 25 Create a view of all the massings together
Lecture 26 Images review and parallels to actual office projects
Lecture 27 Create perspective views, elevations, top view
Lecture 28 Closing remarks
Architects and Designers,3d Artists,Architecture and Design students,Parametric designers,Procedural artists and enthusiasts

Screenshots

6f0873681231a0063c351eabec0dc804.jpeg

rapidgator.net:

nitroflare.com:
 
Zurück
Oben Unten