• Regeln für den Video-Bereich:

    In den Börsenbereich gehören nur Angebote die bereits den Allgemeinen Regeln entsprechen.

    Einteilung

    - Folgende Formate gehören in die angegeben Bereiche:
    - Filme: Encodierte Filme von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format DivX, XviD und x264.
    - DVD: Filme im Format DVD5, DVD9 und HD2DVD.
    - HD: Encodierte Filme mit der Auflösung 720p oder darüber von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format x264.
    - 3D: Encodierte Filme von BluRay, die in einem 3D Format vorliegen. Dies gilt auch für Dokus, Animation usw.
    - Serien: Cartoon/Zeichentrick, Anime, Tutorials, Dokumentationen, Konzerte/Musik, Sonstiges sind demnach in die entsprechenden Bereiche einzuordnen, auch wenn sie beispielsweise im High Definition-Format oder als DVD5/DVD9/HD2DVD vorliegen. Ausnahme 3D.
    - Bereich Englisch: Englische Releases gehören immer in diesen Bereich.
    - Bereich Talk: Der Bereich, in dem über die Releases diskutiert werden kann, darf, soll und erwünscht ist.


    Angebot/Beitrag erstellen

    - Ein Beitrag darf erst dann erstellt werden, wenn der Upload bei mindestens einem OCH komplett ist. Platzhalter sind untersagt.
    - Bei einem Scenerelease hat der Threadtitel ausschließlich aus dem originalen, unveränderten Releasenamen zu bestehen. Es dürfen keine Veränderungen wie z.B. Sterne, kleine Buchstaben o.ä. vorgenommen werden. Ausnahme Serienbörse:
    - Bei einem Sammelthread für eine Staffel entfällt aus dem Releasename natürlich der Name der Folge. Beispiel: Die Simpsons S21 German DVDRip XviD - ITG
    - Dementsprechend sind also u.a. verboten: Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist.

    Aufbau des Angebots und Threadtitel

    Der Titel nach folgendem Muster erstellt zu werden. <Name> [3D] [Staffel] [German] <Jahr> <Tonspur> [DL] [Auflösung] <Quelle> <Codec> - <Group>
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 DVDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL BDRip x264 - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 AC3 DL BDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL 1080p BluRay x264 iND
    Beispiel: Die Simpsons S01 German AC3 DVDRip XviD iND
    Beispiel: Die Simpsons S20 German AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: Sword Art Online II Ger Sub 2014 AAC 1080p WEBRip x264 - peppermint
    Entsprechend sind also u.a. verboten: Sonderzeichen wie Klammern, Sterne, Ausrufezeichen, Unterstriche, Anführungszeichen / Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist
    Ausnahmen hiervon können in den Bereichen geregelt sein.

    Die Beiträge sollen wie folgt aufgebaut werden:
    Überschrift entspricht dem Threadtitel
    Cover
    kurze Inhaltsbeschreibung
    Format, Größe, Dauer sind gut lesbar für Downloader außerhalb des Spoilers zu vermerken
    Nfo sind immer Anzugeben und selbige immer im Spoiler in Textform.
    Sind keine Nfo vorhanden z.B. Eigenpublikationen, sind im Spoiler folgende Dateiinformationen zusätzlich anzugeben :
    Quelle
    Video (Auflösung und Bitrate)
    Ton (Sprache, Format und Bitrate der einzelnen Spuren)
    Untertitel (sofern vorhanden)
    Hosterangabe in Textform außerhalb eines Spoiler mit allen enthaltenen Hostern.
    Bei SD kann auf diese zusätzlichen Dateiinformationen verzichtet werden.

    Alle benötigten Passwörter sind, sofern vorhanden, in Textform im Angebot anzugeben.
    Spoiler im Spoiler mit Kommentaren :"Schon Bedankt?" sind unerwünscht.


    Releases

    - Sind Retail-Release verfügbar, sind alle anderen Variationen untersagt. Ausnahmen: Alle deutschen Retail-Release sind CUT, in diesem Fall sind dubbed UNCUT-Release zulässig.
    - Im Serien-Bereich gilt speziell: Wenn ein Retail vor Abschluss einer laufenden Staffel erscheint, darf diese Staffel noch zu Ende gebracht werden.62
    - Gleiche Releases sind unbedingt zusammenzufassen. Das bedeutet, es ist zwingend erforderlich, vor dem Erstellen eines Themas per Suchfunktion zu überprüfen, ob bereits ein Beitrag mit demselben Release besteht. Ist dies der Fall, ist der bereits vorhandene Beitrag zu verwenden.
    - P2P und Scene Releases dürfen nicht verändert oder gar unter einem iND Tag eingestellt werden.


    Support, Diskussionen und Suche

    - Supportanfragen sind entweder per PN oder im Bereich Talk zu stellen.
    - Diskussionen und Bewertungen sind im Talk Bereich zu führen. Fragen an die Uploader haben ausschließlich via PN zu erfolgen, und sind in den Angeboten untersagt.
    - Anfragen zu Upload-Wünschen sind nur im Bereich Suche Video erlaubt. Antworten dürfen nur auf Angebote von MyBoerse.bz verlinkt werden.


    Verbote

    - Untersagt sind mehrere Formate in einem einzigen Angebotsthread, wie beispielsweise das gleichzeitige Anbieten von DivX/XviD, 720p und 1080p in einem Thread. Pro Format, Release und Auflösung ist ein eigener Thread zu eröffnen.
    - Grundsätzlich ebenso verboten sind Dupes. Uploader haben sich an geeigneter Stelle darüber zu informieren, ob es sich bei einem Release um ein Dupe handelt.
    - Gefakte, nur teilweise lauffähige oder unvollständige Angebote sind untersagt. Dies gilt auch für eigene Publikationen, die augenscheinlich nicht selbst von z.B. einer DVD gerippt wurden. Laufende Serien, bei denen noch nicht alle Folgen verfügbar sind, dürfen erstellt und regelmäßig geupdatet werden.
    - Untersagt sind Angebote, welche nur und ausschließlich in einer anderen Sprache als deutsch oder englisch vorliegen. Ausnahmen sind VORHER mit den Moderatoren zu klären.


    Verstoß gegen die Regeln

    - Angebote oder Beiträge, die gegen die Forenregeln verstoßen, sind über den "Melden"-Button im Beitrag zu melden.
  • Bitte registriere dich zunächst um Beiträge zu verfassen und externe Links aufzurufen.




A Story About Systems and Sustainability

Tutorials

MyBoerse.bz Pro Member
3de7f6cd7fc3d2a8b8686a7865407599.jpeg

Free Download A Story About Systems and Sustainability
Published 4/2024
Created by Thomas Lorenz
MP4 | Video: h264, 1280x720 | Audio: AAC, 44.1 KHz, 2 Ch
Genre: eLearning | Language: English | Duration: 10 Lectures ( 1h 54m ) | Size: 1.43 GB

One Community's Efforts to Survive and Thrive
What you'll learn:
What is a definition of a system?
What systems can be used in a primitive environment?
What are the benefits of working together with another person or group?
What are the basics steps to creating a large community?
What fundamental infrastructure is needed in a small town or large city?
Why can it be difficult to manage a community's financial and economic systems?
How might a group respond if the availability of an important resource is threated?
Requirements:
There is no particular prerequisite for this course. It is told as a story and presents concepts that most adults will be able to grasp.
Description:
This course is presented as a story. It begins with the reader (this being you) finding yourself in a forest. You develop daily routines to obtain the sustenance that you need to survive. These routines are the repeating and looping patterns of behavior that you use to find fresh water, hunt, fish, gather other foods, build a shelter, and collect firewood on an ongoing basis. These are your hunting, fishing, gathering, building, and energy systems. You find another person in the woods. She happens to be in the same situation as you. She is trying to sustain herself in this primitive environment. The two of you decide to join to form a partnership. In doing so you experience the benefits of the principles of symbiosis and synergy. This increases your chances of survival. You are both rescued from your predicament and are transported to a nearby fishing village. During your rescue you come to find out that the community has recently suffered a pandemic. Many of its leaders have become ill and died. The sickness has also dealt a heavy blow to the economy of the village. You, as an individual, are elected mayor of the town. You work to explain to the leaders just how an economic system develops in a community. You then work with them to analyze the village's actual transportation systems, drinking water systems, sewer systems, electrical systems, banking system, judicial system, and municipal services systems. The results are then used to make changes that result in the financial recovery from the pandemic. While still playing a role in the leadership of the community you get sick and die. At this point in time, it appears that the village is functioning well both socially and economically. Unfortunately, another series of events begins to happen that could cause this comfortable quality of life to not only decline but also go into a tailspin once again. The purpose of this class is to help the student to understand what systems are and what role they play in our everyday lives. This class provides a clear definition for the word system. The story describes how one fictitious village used its systems to work toward sustaining itself as a community. It struggled to do this as its vital resources became depleted.
Who this course is for:
People that want to know more about how an organization's sustainability can be increased by viewing it from a system perspective.
Homepage







Recommend Download Link Hight Speed | Please Say Thanks Keep Topic Live
No Password - Links are Interchangeable
 
087374e7ac6fab41ef739b64959409c1.jpg


A Story About Systems And Sustainability
Published 4/2024
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English
| Size: 2.06 GB
| Duration: 1h 54m
One Community's Efforts to Survive and Thrive

What you'll learn

What is a definition of a system?

What systems can be used in a primitive environment?

What are the benefits of working together with another person or group?

What are the basics steps to creating a large community?

What fundamental infrastructure is needed in a small town or large city?

Why can it be difficult to manage a community's financial and economic systems?

How might a group respond if the availability of an important resource is threated?

Requirements

There is no particular prerequisite for this course. It is told as a story and presents concepts that most adults will be able to grasp.

Description

This course is presented as a story. It begins with the reader (this being you) finding yourself in a forest. You develop daily routines to obtain the sustenance that you need to survive. These routines are the repeating and looping patterns of behavior that you use to find fresh water, hunt, fish, gather other foods, build a shelter, and collect firewood on an ongoing basis. These are your hunting, fishing, gathering, building, and energy systems. You find another person in the woods. She happens to be in the same situation as you. She is trying to sustain herself in this primitive environment. The two of you decide to join to form a partnership. In doing so you experience the benefits of the principles of symbiosis and synergy. This increases your chances of survival. You are both rescued from your predicament and are transported to a nearby fishing village. During your rescue you come to find out that the community has recently suffered a pandemic. Many of its leaders have become ill and died. The sickness has also dealt a heavy blow to the economy of the village. You, as an individual, are elected mayor of the town. You work to explain to the leaders just how an economic system develops in a community. You then work with them to analyze the village's actual transportation systems, drinking water systems, sewer systems, electrical systems, banking system, judicial system, and municipal services systems. The results are then used to make changes that result in the financial recovery from the pandemic. While still playing a role in the leadership of the community you get sick and die. At this point in time, it appears that the village is functioning well both socially and economically. Unfortunately, another series of events begins to happen that could cause this comfortable quality of life to not only decline but also go into a tailspin once again. The purpose of this class is to help the student to understand what systems are and what role they play in our everyday lives. This class provides a clear definition for the word system. The story describes how one fictitious village used its systems to work toward sustaining itself as a community. It struggled to do this as its vital resources became depleted.

Overview

Section 1: Introduction

Lecture 1 Introduction

Lecture 2 Lesson 1: Basic Survival

Lecture 3 Lesson 2: Partnerships

Lecture 4 Lesson 3: The Rescue

Lecture 5 Lesson 4: Economic Systems

Lecture 6 Lesson 5: Specialization of Skills

Lecture 7 Lesson 6: Wealth and Debt

Lecture 8 Lesson 7: The Debt Comes Due

Lecture 9 Lesson 8: Avoiding the Tragedy

Lecture 10 Lesson 9: Assignment

People that want to know more about how an organization's sustainability can be increased by viewing it from a system perspective.




364146951_nitroflare.jpg


Free search engine download: A Story About Systems and Sustainability
 
Zurück
Oben Unten