• Regeln für den Video-Bereich:

    In den Börsenbereich gehören nur Angebote die bereits den Allgemeinen Regeln entsprechen.

    Einteilung

    - Folgende Formate gehören in die angegeben Bereiche:
    - Filme: Encodierte Filme von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format DivX, XviD und x264.
    - DVD: Filme im Format DVD5, DVD9 und HD2DVD.
    - HD: Encodierte Filme mit der Auflösung 720p oder darüber von BluRay, DVD, R5, TV, Screener sowie Telesyncs im Format x264.
    - 3D: Encodierte Filme von BluRay, die in einem 3D Format vorliegen. Dies gilt auch für Dokus, Animation usw.
    - Serien: Cartoon/Zeichentrick, Anime, Tutorials, Dokumentationen, Konzerte/Musik, Sonstiges sind demnach in die entsprechenden Bereiche einzuordnen, auch wenn sie beispielsweise im High Definition-Format oder als DVD5/DVD9/HD2DVD vorliegen. Ausnahme 3D.
    - Bereich Englisch: Englische Releases gehören immer in diesen Bereich.
    - Bereich Talk: Der Bereich, in dem über die Releases diskutiert werden kann, darf, soll und erwünscht ist.


    Angebot/Beitrag erstellen

    - Ein Beitrag darf erst dann erstellt werden, wenn der Upload bei mindestens einem OCH komplett ist. Platzhalter sind untersagt.
    - Bei einem Scenerelease hat der Threadtitel ausschließlich aus dem originalen, unveränderten Releasenamen zu bestehen. Es dürfen keine Veränderungen wie z.B. Sterne, kleine Buchstaben o.ä. vorgenommen werden. Ausnahme Serienbörse:
    - Bei einem Sammelthread für eine Staffel entfällt aus dem Releasename natürlich der Name der Folge. Beispiel: Die Simpsons S21 German DVDRip XviD - ITG
    - Dementsprechend sind also u.a. verboten: Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist.

    Aufbau des Angebots und Threadtitel

    Der Titel nach folgendem Muster erstellt zu werden. <Name> [3D] [Staffel] [German] <Jahr> <Tonspur> [DL] [Auflösung] <Quelle> <Codec> - <Group>
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 DVDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL BDRip x264 - iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 AC3 DL BDRip XviD - iND
    Beispiel: The Dark Knight German 2008 AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: The Dark Knight 2008 DTS DL 1080p BluRay x264 iND
    Beispiel: Die Simpsons S01 German AC3 DVDRip XviD iND
    Beispiel: Die Simpsons S20 German AC3 720p BluRay x264 iND
    Beispiel: Sword Art Online II Ger Sub 2014 AAC 1080p WEBRip x264 - peppermint
    Entsprechend sind also u.a. verboten: Sonderzeichen wie Klammern, Sterne, Ausrufezeichen, Unterstriche, Anführungszeichen / Erweiterungen wie "Tipp", "empfehlenswert", "only", "reup", usw. / jegliche andere Zusatzinformation oder Ergänzung, welche nicht in obiger Beschreibung zu finden ist
    Ausnahmen hiervon können in den Bereichen geregelt sein.

    Die Beiträge sollen wie folgt aufgebaut werden:
    Überschrift entspricht dem Threadtitel
    Cover
    kurze Inhaltsbeschreibung
    Format, Größe, Dauer sind gut lesbar für Downloader außerhalb des Spoilers zu vermerken
    Nfo sind immer Anzugeben und selbige immer im Spoiler in Textform.
    Sind keine Nfo vorhanden z.B. Eigenpublikationen, sind im Spoiler folgende Dateiinformationen zusätzlich anzugeben :
    Quelle
    Video (Auflösung und Bitrate)
    Ton (Sprache, Format und Bitrate der einzelnen Spuren)
    Untertitel (sofern vorhanden)
    Hosterangabe in Textform außerhalb eines Spoiler mit allen enthaltenen Hostern.
    Bei SD kann auf diese zusätzlichen Dateiinformationen verzichtet werden.

    Alle benötigten Passwörter sind, sofern vorhanden, in Textform im Angebot anzugeben.
    Spoiler im Spoiler mit Kommentaren :"Schon Bedankt?" sind unerwünscht.


    Releases

    - Sind Retail-Release verfügbar, sind alle anderen Variationen untersagt. Ausnahmen: Alle deutschen Retail-Release sind CUT, in diesem Fall sind dubbed UNCUT-Release zulässig.
    - Im Serien-Bereich gilt speziell: Wenn ein Retail vor Abschluss einer laufenden Staffel erscheint, darf diese Staffel noch zu Ende gebracht werden.62
    - Gleiche Releases sind unbedingt zusammenzufassen. Das bedeutet, es ist zwingend erforderlich, vor dem Erstellen eines Themas per Suchfunktion zu überprüfen, ob bereits ein Beitrag mit demselben Release besteht. Ist dies der Fall, ist der bereits vorhandene Beitrag zu verwenden.
    - P2P und Scene Releases dürfen nicht verändert oder gar unter einem iND Tag eingestellt werden.


    Support, Diskussionen und Suche

    - Supportanfragen sind entweder per PN oder im Bereich Talk zu stellen.
    - Diskussionen und Bewertungen sind im Talk Bereich zu führen. Fragen an die Uploader haben ausschließlich via PN zu erfolgen, und sind in den Angeboten untersagt.
    - Anfragen zu Upload-Wünschen sind nur im Bereich Suche Video erlaubt. Antworten dürfen nur auf Angebote von MyBoerse.bz verlinkt werden.


    Verbote

    - Untersagt sind mehrere Formate in einem einzigen Angebotsthread, wie beispielsweise das gleichzeitige Anbieten von DivX/XviD, 720p und 1080p in einem Thread. Pro Format, Release und Auflösung ist ein eigener Thread zu eröffnen.
    - Grundsätzlich ebenso verboten sind Dupes. Uploader haben sich an geeigneter Stelle darüber zu informieren, ob es sich bei einem Release um ein Dupe handelt.
    - Gefakte, nur teilweise lauffähige oder unvollständige Angebote sind untersagt. Dies gilt auch für eigene Publikationen, die augenscheinlich nicht selbst von z.B. einer DVD gerippt wurden. Laufende Serien, bei denen noch nicht alle Folgen verfügbar sind, dürfen erstellt und regelmäßig geupdatet werden.
    - Untersagt sind Angebote, welche nur und ausschließlich in einer anderen Sprache als deutsch oder englisch vorliegen. Ausnahmen sind VORHER mit den Moderatoren zu klären.


    Verstoß gegen die Regeln

    - Angebote oder Beiträge, die gegen die Forenregeln verstoßen, sind über den "Melden"-Button im Beitrag zu melden.
  • Bitte registriere dich zunächst um Beiträge zu verfassen und externe Links aufzurufen.




Think Smart: Unlocking Your Critical Thinking Potential

ad-team

MyBoerse.bz Pro Member
86c87b7b5038e921efdf002e94323539.jpg


Think Smart: Unlocking Your Critical Thinking Potential
Published 5/2024
MP4 | Video: h264, 1920x1080 | Audio: AAC, 44.1 KHz
Language: English​
| Size: 558.30 MB[/center]
| Duration: 1h 4m
Strategies for Better Judgment and Superior Decision-Making

What you'll learn

Distinguishing between critical and strategic thinking

Reducing the impact of poor judgments

Identifying cognitive biases

Applying counterfactual thinking

Overcoming the hurdle of loss aversion

Steering clear of logical fallacies

Fostering a culture that values critical thinking

Requirements

No prior professional experience needed

Description

Course SynopsisIn this comprehensive course, participants will develop essential critical thinking skills to navigate today's complex world effectively. Through engaging videos and interactive exercises, they will learn to identify and mitigate cognitive biases, utilize the REF method for decision-making, employ counterfactual thinking, overcome loss aversion, recognize logical fallacies, and frame arguments persuasively.The course begins by emphasizing the importance of critical thinking in decision-making and problem-solving. Participants will explore cognitive biases and learn practical strategies to mitigate their effects, such as the REF method and counterfactual thinking.They will also discover techniques for overcoming loss aversion, avoiding the planning fallacy, and identifying and addressing common logical fallacies in arguments. The art of framing arguments effectively will be covered, along with tips for organizing critical thinking workshops.Throughout the course, participants will be encouraged to track their progress using decision notebooks, documenting their decision-making processes and identifying areas for improvement.By the course's conclusion, participants will have honed their critical thinking skills, enabling them to approach complex issues with clarity, logic, and creativity. They will be empowered to make better decisions, communicate more effectively, and lead confidently in various aspects of their lives.Learning ObjectivesDistinguishing between critical and strategic thinkingReducing the impact of poor judgmentsIdentifying cognitive biasesApplying counterfactual thinkingOvercoming the hurdle of loss aversionSteering clear of logical fallaciesFostering a culture that values critical thinkingTrainerThis course will be conducted by Sean Lim from Peacemakers Consulting Services. Who should attend?Professionals seeking to enhance decision-making skills: Ideal for professionals in any industry aiming to improve decision-making abilities crucial for navigating complex scenarios effectively.Managers and leaders looking to improve team critical thinking: Tailored for leaders seeking to cultivate a culture of analytical thinking within their teams to drive organizational success.Individuals interested in understanding cognitive biases and fallacies: Suited for those eager to explore how cognitive biases and logical fallacies impact decision-making and behavior.Anyone involved in problem-solving and analysis: Designed for individuals in roles requiring effective problem-solving and analysis, such as data analysts, project managers, consultants, and researchers.Students aiming to develop strong analytical abilities: Ideal for students at all educational levels seeking to enhance academic performance and prepare for future career success through improved critical thinking skills.Educational ApproachCombination of short but informative lectures and quizzes for review Use of real-world research data and case studiesPrerequisitesNo prior professional qualifications are requiredCourse Content:Introduction to Critical ThinkingDefinition of critical thinkingImportance of critical thinking in decision-makingOverview of course objectivesUnderstanding Cognitive BiasesExplanation of cognitive biasesExamples of common cognitive biasesImpact of cognitive biases on decision-makingThe REF Method: Evaluating IntuitionExplanation of the REF method (Regularity, Exposure, Feedback)Application of the REF method to decision-making scenariosImportance of conscious reasoning in critical thinkingCounterfactual ThinkingDefinition and purpose of counterfactual thinkingSteps to apply counterfactual thinkingCase studies and examples of counterfactual reasoningOvercoming Decision-Making BiasesUnderstanding loss aversion and its impactTechniques to mitigate loss aversion in decision-makingImportance of separating decision process from outcome evaluationIdentifying Logical FallaciesOverview of common logical fallaciesExamples and explanations of each fallacyStrategies to recognize and address logical fallacies in argumentsThe Art of FramingExplanation of framing techniques in persuasionPositive vs. negative framingGain vs. loss framingEmotional framing and its impact on decision-makingOrganizing Critical Thinking WorkshopsPlanning and conducting critical thinking workshopsAssignments and activities to foster critical thinking skillsUse of mental models to stimulate intellectual curiosityTracking Progress in Critical ThinkingImportance of tracking progress in critical thinkingDecision notebooks: purpose and contentStrategies for self-assessment and improvement

Overview

Section 1: Introduction

Lecture 1 Enhancing Critical Thinking

Lecture 2 Navigating Five Critical Thinking Pitfalls

Section 2: The Critical Thinking Difference

Lecture 3 Critical Thinking vs Strategic Thinking

Lecture 4 Thinking about Thinking - The 7 Elements

Lecture 5 Moving Beyond Surface Thinking

Section 3: Minimising Bad Judgment

Lecture 6 Two Systems of Thinking - Nobel Prize Style

Lecture 7 Identifying Cognitive Biases

Section 4: Improving Decision Quality

Lecture 8 The REF Method: Your Intuition REFeree

Lecture 9 Utilising Counterfactual Thinking

Lecture 10 Overcoming Loss Aversion

Section 5: Critical Thinking Fallacies

Lecture 11 Common Logical Fallacies

Lecture 12 Avoiding the Planning Fallacy

Lecture 13 The Art of Framing

Section 6: Creating the Critical Thinking Culture of Curiousity

Lecture 14 Questions that Fuel Curiosity

Lecture 15 Organizing a Critical Thinking Workshop

Section 7: Conclusion

Lecture 16 Tracking Your Progress

Lecture 17 Final Remarks

Professionals in Business and Management: Leaders, managers, and executives aiming to enhance decision-making, problem-solving, and innovation in their organizations.,Students in Higher Education: College and university students seeking to improve critical thinking skills for academic success and future career readiness.,Educators and Trainers: Teachers, professors, and corporate trainers focused on fostering critical thinking among students or employees.,Professionals in Healthcare: Healthcare practitioners striving to improve clinical judgment, diagnosis, and patient care outcomes.,Researchers and Analysts: Individuals involved in research, data analysis, and policy development requiring evidence-based reasoning and logical analysis.,Government Officials and Policy Makers: Public administrators and policymakers aiming to enhance decision-making and policy development processes.,Entrepreneurs and Start-up Founders: Innovators and entrepreneurs seeking to evaluate business opportunities, assess risks, and develop sustainable business models.,Individuals Seeking Personal Development: Anyone interested in personal growth and self-improvement, looking to navigate challenges, make better decisions, and pursue lifelong learning.
6gchoJ9D_o.jpg



375727939_katfile.png


Free search engine download: Think Smart Unlocking Your Critical Thinking Potential
 
Zurück
Oben Unten